Gå til innhold

Hvorfor er norske distributører så treige?

Anbefalte innlegg

Hadde lenge lyst på Panasonic TZ1. Den 1. juli skulle jeg på ferie og da hadde et pocketkamera med stor zoom vært tingen. Før avreisen sjekket jeg alle nettbutikker flere ganger om dagen og ringte de "vanlige" butikkene. Svaret var det samme: kameraet var ikke å få tak i fra distributøren.

Det første jeg gjorde etter ankomsten i Warszawa, var å besøke noen fotoforretninger: og der lå mitt drømmekamera i høye stabler i alle tre fargevariantene. De hadde hatt den på lager i flere uker, fikk jeg beskjed.

Jeg kjøpte en sort utgave og hittil er jeg fornøyd med kameraet som jeg bruker som et tillegg til SLR.

Hvorfor kommer nye varer så sent til Norge (dette gjelder bl. a Nokia N80, Samsung Z150 osv.)?

Endret av bardd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte ønsker produsenten å markedsføre en vare i et begrenset område (land, gruppe land, verdensdel e.l.) slik at de kan levere ut fra forventet etterspørsel, fremfor å lansere over hele verden og få leveringsproblemer over hele verden. Markedsføring koster mye og er bortkastet (enkelte ganger negativ) hvis de ikke kan levere.

Dermed kan land/markedsområder være utenfor de områder produsentene ønsker initielt salg i.

[Et eksempel er bilprodusenter som ofte kun leverer til hjemmemarkedet en lang periode før de starter salg internasjonalt. Dette for å luke ut barnesykdommer m.m.]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...