amplizz Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har noen store filer på jobb-pc, mellom 4 og 5 gb, som jeg må sende hjem til hjemmepc'en. Har ikke noe mulighet for ekstern eller intern harddisk å plugge i, så må gjøre dette over nett. Noen som vet hvordan jeg kan få sendt så store vedlegg over nett? Det er brannmur på jobben, så dette må også tas hensyn til... www.pando.com kunne fungert, hadde det ikke vært begrensing på 1 gb... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 bruke winrar som har egenskapen til å splitte store filer i mindre og flere pakker sånn at du får dem under 1 gig pr pakke. http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=65 Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Det er brannmur på jobben, så dette må også tas hensyn til... www.pando.com kunne fungert, hadde det ikke vært begrensing på 1 gb... ingen USB pen drive heller ?. zip(e)/rar(e) i mindre bytes og sende med mail ?!?!? Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Det er jo alltids en mulighet å splitte ja. Men hadde vært greit om det var en annen mulighet. Eller et eller annet program som man kan dele privat mellom seg, som ikke blir stoppet av brannmur..? Men tak for svar! Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 hei, det letteste er jo å ha det via Tourrent.. dvs, lage en tourrent, sende den hjem og laste den ned slik......aaaaner ikke hvordan det eksakt funker, men det er jo en mulihget.... musa Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Kanskje du kan sette opp en ftp server på jobben, på en av portene som er åpen i brannmuren? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Ja, enten kan du bruke FTP, remote administrator eller bruke noe lignende .Mac-plattformet (online lagringsplass) Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Hvordan kan jeg enkelt sette opp denne jobbmaskinen med FTP da? Er det noen enkle fremgangsmåter noen plass? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hvordan kan jeg enkelt sette opp denne jobbmaskinen med FTP da? Er det noen enkle fremgangsmåter noen plass? 6476313[/snapback] Det er ingen enkel prosess hvis du er i et arbeidsnett med div. brannmurer, VPN osv. Jobber du i en større bedrift, hadde jeg snakket med IT administratoren om dette. Btw: IT administrator hater åpne porter Lenke til kommentar
mintman Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Prøv ut LogMeIn Pro versjonen. Mener den har en trial på 30 dager inkludert overføring av filer. Dette er samme som Remote Administrator bare webbasert. Tror også den kan passere brannmur. Prøv evt. også backup funksjonen til LogMeIn og se om den kan hjelpe. Endret 12. juli 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Igjen, anbefaler at man snakker med IT administrator før man blir skjelt ut pga diverse malware og dritt'å'møkk.. Lenke til kommentar
rornes Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Det beste må være å opprette en FTP hjemme. Da slipper du unna sikkerhetspolicy med portfw osv på jobben. Du kan også logge deg på fra jobb med remote desktop hjemme. Da velger du bare å mounte opp dine remote disker, og gjør en enkel filkopiering dit. Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Problemet er at jeg selv er IT administrator på jobben.. Og vet det ikke er mulig å opne noen porter... Jeg har ikke ansvaret for brannmuren heller... Men jeg har ikke noe erfaring med å sette opp FTP. Kjører en logmein backup nå. Men tar evigheter... Så ender sikkert opp med å flekke ut harddisken å ta den med en dag, hvis jeg ikke finner en lett måte å sette opp FTP hjemme... Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hei, jeg må bare spørre, hvor stor er bedriften din? magnus Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Hehe.. Nei sånn sett er den ganske stor.. Men jeg er ikke slik det høres ut som.. Jeg er lærling på et rådhus.. Og svært lite å gjøre nå om sommeren.. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 du er admin og klarer ikke å løse dette problemet ?. det må finnes maskin med CD/DVD brenner, USB e.l. som du kan bruke og overføre filene..... laptop, du kan låne..... Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 http://www.hamachi.cc/download/ Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 http://www.hamachi.cc/download/ med dette programmet kan du sette opp pvn til din hjemme pc. veit ikke om det vil fungere på din jobb da det er sikkert mange porter som er sperret men det går jo ann å prøve. Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 du er admin og klarer ikke å løse dette problemet ?. det må finnes maskin med CD/DVD brenner, USB e.l. som du kan bruke og overføre filene..... laptop, du kan låne..... 6476604[/snapback] lol :!: Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Nope.. esafe'n blokket denne.. Men skal prøve å rdp hjem å laste det ned der å prøve slik.. Problemet er at det er del filer.. les: filmer.. Er over 50 gb til sammen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå