Gå til innhold

Sende store filer over nett?

Anbefalte innlegg

Jeg har noen store filer på jobb-pc, mellom 4 og 5 gb, som jeg må sende hjem til hjemmepc'en. Har ikke noe mulighet for ekstern eller intern harddisk å plugge i, så må gjøre dette over nett.

Noen som vet hvordan jeg kan få sendt så store vedlegg over nett? :)

Det er brannmur på jobben, så dette må også tas hensyn til... www.pando.com kunne fungert, hadde det ikke vært begrensing på 1 gb... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo alltids en mulighet å splitte ja. Men hadde vært greit om det var en annen mulighet. Eller et eller annet program som man kan dele privat mellom seg, som ikke blir stoppet av brannmur..?

Men tak for svar! :yes:

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg enkelt sette opp denne jobbmaskinen med FTP da? Er det noen enkle fremgangsmåter noen plass?

6476313[/snapback]

Det er ingen enkel prosess hvis du er i et arbeidsnett med div. brannmurer, VPN osv. Jobber du i en større bedrift, hadde jeg snakket med IT administratoren om dette.

Btw: IT administrator hater åpne porter :p

Lenke til kommentar

Prøv ut LogMeIn Pro versjonen. Mener den har en trial på 30 dager inkludert overføring av filer. Dette er samme som Remote Administrator bare webbasert. Tror også den kan passere brannmur. Prøv evt. også backup funksjonen til LogMeIn og se om den kan hjelpe.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Det beste må være å opprette en FTP hjemme. Da slipper du unna sikkerhetspolicy med portfw osv på jobben.

Du kan også logge deg på fra jobb med remote desktop hjemme. Da velger du bare å mounte opp dine remote disker, og gjør en enkel filkopiering dit.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg selv er IT administrator på jobben.. :roll:

Og vet det ikke er mulig å opne noen porter... Jeg har ikke ansvaret for brannmuren heller...

Men jeg har ikke noe erfaring med å sette opp FTP.

Kjører en logmein backup nå. Men tar evigheter... Så ender sikkert opp med å flekke ut harddisken å ta den med en dag, hvis jeg ikke finner en lett måte å sette opp FTP hjemme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...