Bone Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Heisann! Har akkurat installert Windows XP Media Center på en Server jeg har, og jeg har installert Transcode360 og alt fungerer helt supert!! MEN! Jeg har 3 maskiner, inkludert serveren, samt 360'n. Serveren, en bærebar og denne jeg sitter på nå (som er min "førstePC"). Serveren har installert Media Center og fungerer da som "hovedmaskin" til 360'n. Når jeg velger å "legge til flere videokataloger" i MediaCenter på Xbox'n, så kan jeg velge "kataloger fra en annen maskin" .. Saken er; Den finner med en gang katalogene jeg har del på den bærebare, men, den finner ikke katalogene jeg har delt på denne maskinen!! Jeg har en firewall, men den har jeg prøvd å disable uten at fungerte noe særlig.. Jeg har også prøvd å legge til de katalogene jeg vil dele til Xbox'n som egne nettverkstasjoner (J:, K:, L:, M:, osv) på serveren, og adde katalogene så via "lokal maskin", men den fant visst allikevel bare de fysiske stasjonene.. Hva da?? Men, det er en annen sak som KANSKJE kan ha noe med dette å gjøre.. Når jeg (etter nyinstallering av WinXP, feks), vil gå inn til mine delte kataloger på "FørstePC'n" (fra Server'n, eller den bærebare), må jeg skrive inn brukernavn og passord (som da er "brukeren" på maskina), men den huskes jo til evig tid etter første gang jeg har skrevet det, så det slipper jeg jo til vanlig å tenke på noe mer... Er det dette som hindrer Xbox'n min i å "se" mine delte kataloger på "FøstePC'n", mon tro? Noen muligheter for å skrive inn passord og brukernavn via 360-MC!? Noen muligheter for å fjerne at man i heletatt må ha passord og brukernavn for å få tilgang til mine delte kataloger, uten at det går utover noe spesielt?! Takker for svar! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Ingen som kan hjelpe meg med dette.. ? Lenke til kommentar
Terje79 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Sikker på at du skal gå for "kataloger på en annen maskin"? Jeg mener at jeg la til mapper på "denne maskinen".. For det du ser på tven er vel igrunn en extender fra mce pcen din?.. Så du finner vel korrekt bare mapper fra laptopen når du legger til mapper fra en annen maskin enn mce pcen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Ja, for jeg finner delte kataloger på den bærebare, og den har ikke noe MediaCenter, eller annet Media-ting installert.. bare delte kataloger og ikke noe mer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå