iChristian Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg driver å surrer litt rundt i wordpress nå, men det er en ting jeg ikke får til, i hvertfall bare 1 ting i øyeblikket. Og det er å lage en linkside, jeg synes ikke det holder med å ha noen linker på sidebaren, men vil ha en egen side til dette. Hvordan får jeg til det? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Lag ei eiga side der du lagar ei liste med lenker? (Write => Page) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Den skal jo helst inneholde de lenkene som er i den innebygde linkbasen da Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Då kan du vel skjekke opp Codex.wordpress.org under Template Tags og sjå om du finn ein funksjon som kan gjere nettopp dette for deg. Deretter lag til heile templaten slik du vil i sjølv (inkludering av topp, meny, footer etc.) i ei eiga .php-fil, for så å velge denne som mal for den aktuelle sida under Write Page Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Tror du misforstår meg. Det ligger jo allerede linker og en funksjon for å vise linker i sidebaren. Det jeg ønsker er å vise dette i en "side" som de vi kan lage lignende "about"-siden som er lagt inn i databasen som standard Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Tror du misforstår meg.Det ligger jo allerede linker og en funksjon for å vise linker i sidebaren. Det jeg ønsker er å vise dette i en "side" som de vi kan lage lignende "about"-siden som er lagt inn i databasen som standard 6476732[/snapback] Derfor må du lage en "custom-template", og legge den inn i På samme måte som du har satt opp resten av designet ditt, med ulike sider (page.php, single.php, header.php osv), må du lage for eksempel "linker.php". Lag denne som ein komplett mal som inneheld alt du treng, header, meny, footer og innhald. Deretter legg du dette øverst i fila: /* Template name: Linker */ Last den opp i samme mappa som du har resten av malane dine, gå på Write => Page, og vel denne sida under Page Template. Gi sida ein tittel, Lagre og publiser - så er du i mål Det er på same måten eg har laga hovedarkivet mitt på herlig.net Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Derfor må du lage en "custom-template", og legge den inn i På samme måte som du har satt opp resten av designet ditt, med ulike sider (page.php, single.php, header.php osv), må du lage for eksempel "linker.php". Lag denne som ein komplett mal som inneheld alt du treng, header, meny, footer og innhald. Deretter legg du dette øverst i fila: /* Template name: Linker */ Last den opp i samme mappa som du har resten av malane dine, gå på Write => Page, og vel denne sida under Page Template. Gi sida ein tittel, Lagre og publiser - så er du i mål 6476886[/snapback] Så denne trenger header, meny, og footer selv om dette ligger på den vanlige malen? Endret 12. juli 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Det må du nok, ja. Når du lagar eigne malar på denne måten blir den eine fila lasta i staden for dei vanlege malane. På grunn av dette må du ha med alle dei statiske elementa her òg, slik som dei andre malane. Sjå bort i frå den vanlige sidemalen når du lagar denne - den vert ikkje brukt på den aktuelle sida om du gjer alt riktig. Du kan godt bruke den som eit utgangspunkt, der du i staden for å benytte WP-loopen heller legg inn funksjonen som postar lenkene du vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå