Wolfpaw Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Hei. Jeg driver og vurderer å kjøpe stereoanlegg, så jeg endelig får brukt alle CD'ene jeg har, for ikke snakke om å få god lyd (har mp3'er og billige hodetelefoner for øyblikket, er ikke det samme), og å kunne sette på musikk når gjester kommer. ^^ Min øvre grense går ved rundt 9000 kroner, skal jeg gå over det, må det bli spikersuppe til middag en god stund. Jeg tror derimot at jeg burde få et rimelig bra anlegg til den prisen, da min lille stue ikke skulle trenge det største og beste. Stua er rundt 16 kvadratmeter, maks (4x4). Jeg trenger høyttalere, cd-spiller og forsterker. Det skulle vel holde. Ikke interessert i radiodrit og kassetter. Jeg hører stort sett på metal og hardrock, men kan finne på å sette på akkustisk musikk og keltisk folkemusikk. Anbefal også gjerne noen hodetelefoner i samme slengen (som tar hensyn til store ører!, og maks 2000 kroner), det kan jeg jo kjøpe til jul eller noe. Ellers er det vel ikke mye å si. Håper noen svarer på denne tråden, på forhånd takk. Endret 12. juli 2006 av Wolfpaw Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Skal vi se: Du skal bare ha stereo ikke sant? Uten radio osv kassett driit. ok Cambrigde 640A v.2 - 3198,- Cambrigde Azur 340C - 1998,- B&W DM601 S3 - 3198,- Total pris: 8394,- Eller hvis du har lyst til å gå nesten 400kr over budsjett: B&W DM602 S3 - 4196,- Valgte dette oppsettet pga av: 1. Du har et lite rom hvor dette skal plasseres. Derfor trenger du ikke de verste badass høyttalerne som trengs på markedet. 2. Cambrigde har veldig bra stereoforsterkere og den modellen har jeg erfaringer med. Den spiller veldig rent og har en god bass. 3. CD-spillerne til Cambrigde er også geniale. Som det står i teksten. Den er billig med den yter masse. Du kan jo alltids endre på oppsettet selv. Bytte til noen andre gulvstående høyttalere f. eks. Jeg husker aldri om stativene kommer med når man kjøper høyttalerne Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Eit anna godt forsterkarval er NAD C 320 BEE Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 skal du ha som alle andre som velger du NAD. vil gjerne bare gi en heads up når det gjelder forumet her og det er ut som det er en haug med folk som absolutt lever for nad. Selv om det finnes bedre alternativer Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Sjølvsagt finst det andre alternativ, men NAD er jo ikkje noko dumt val. Eg vil påstå at NAD C 320 BEE er noko av det betre ein får kjøpt for under 3000 kroner. Lenke til kommentar
Wolfpaw Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg må innrømme at jeg har fått svært lyst på det Breiker foreslo, etter å ha lest en del om delene. Er det noen som kan bekrefte om det følger med stativ eller ikke? Kan alltids sende en mail til hifi også. Og så lurer jeg på om noen kunne si hvilke ledninger jeg burde kjøpe, har ikke peiling på sånt. Lenke til kommentar
Wolfpaw Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Æsj, stativ følger ikke med, koster en tusenlapp ekstra. Jaja, da blir det vel spikersuppe en god stund fremover da, haha. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Til din musikksmak ville jeg foreslått noe annet enn Cambridge/B&W komboen. For eksempel Patos Basic høyttalere og en Nad eller Harman/Kardon forsterker. Da vil du få et anlegg som har bra lydkvalitet og trykk i bassen. Hvis det derimot er trykk og morrofaktor du vil ha,så er Cerwin-Vega og Nad en god kombinasjon. Lydkvaliteten er derimot ikke i nærheten av Cambridge/B&W komboen. 1:Cambridge/B&W har høy lydkvalitet,men lite trykk. 2:Patos/Nad har bra lydkvalitet og bra trykk. 3:Cerwin-Vega/Nad har dårlig lydkvalitet,men sinnsykt trykk. Hva du foretrekker er det smaken din som avgjør. Endret 12. juli 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Wolfpaw Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Hmmm...jeg er faktisk ganske interessert i klarhet i musikken, selv om det er hardtslående det jeg hører på, så valget faller fortsatt på Cambridge/B&W. Et par folk på metal-boardet jeg poster på syntes Cambridge var et kongevalg, så det er nok ikke så galt dette nei. PS: Trenger fortsatt tips til ledninger og kabler så jeg kan bestille. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Cambridge er en meget vellydende forsterker, bra konstruert er den også med front i solid aluminium. Den har en kraftige hake du må være klar over. Volumkontrollen er ræva. Volumhjulet er slakt og veldig følsomt. Bare en liten justering resulterer i stor volumforskjell. Det er svært vanskelig å finstille volumet fra fjernkontrollen. Foreldrene mine kjøpte Cambridge forsterker for et par mnd siden, men leverte den tilbake etter to dager, nettopp på grunn av den dårlige volumkontrollen. Kjøp en signalkabel med skjerming... Endret 12. juli 2006 av Peterman Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hmmm...jeg er faktisk ganske interessert i klarhet i musikken, selv om det er hardtslående det jeg hører på, så valget faller fortsatt på Cambridge/B&W. Et par folk på metal-boardet jeg poster på syntes Cambridge var et kongevalg, så det er nok ikke så galt dette nei. PS: Trenger fortsatt tips til ledninger og kabler så jeg kan bestille. 6480113[/snapback] Vil bare legge til at den erfaringen jeg har med cambrigde hos en kompis. og han lytter for det meste til metall. Lenke til kommentar
Wolfpaw Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Cambridge er en meget vellydende forsterker, bra konstruert er den også med front i solid aluminium. Den har en kraftige hake du må være klar over. Volumkontrollen er ræva. Volumhjulet er slakt og veldig følsomt. Bare en liten justering resulterer i stor volumforskjell. Det er svært vanskelig å finstille volumet fra fjernkontrollen. Foreldrene mine kjøpte Cambridge forsterker for et par mnd siden, men leverte den tilbake etter to dager, nettopp på grunn av den dårlige volumkontrollen. Kjøp en signalkabel med skjerming... 6480583[/snapback] Humm. Jeg skulle vel overleve at hjulet er følsomt. At det ikke er lett å finstille vol. fra kontroll har jeg alltid opplevd på alle steroer jeg har vært borti. Og hva er nå skjerming for noe? PS: Kul avatar, Sopranos er konge. Lenke til kommentar
Wolfpaw Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Hmmm...jeg er faktisk ganske interessert i klarhet i musikken, selv om det er hardtslående det jeg hører på, så valget faller fortsatt på Cambridge/B&W. Et par folk på metal-boardet jeg poster på syntes Cambridge var et kongevalg, så det er nok ikke så galt dette nei. PS: Trenger fortsatt tips til ledninger og kabler så jeg kan bestille. 6480113[/snapback] Vil bare legge til at den erfaringen jeg har med cambrigde hos en kompis. og han lytter for det meste til metall. 6480955[/snapback] Godt å høre. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 bor du ved hifiklubben så kan du jo bare stikke å lytte Lenke til kommentar
Wolfpaw Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Herregud, jeg fant nettopp ut at Hi-Fi klubben har en butikk her i Fredrikstad. Da kan jeg jo heller stikke bort der, hehe. Er det dyrere priser i butikken enn på nettet, eller? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Lettere å prute i butikken Få med kabler og spikes på kjøpet og slikt. Kjør på Lenke til kommentar
Wolfpaw Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Lettere å prute i butikken Få med kabler og spikes på kjøpet og slikt. Kjør på 6486027[/snapback] Haha, jeg har ikke nerver til pruting, det hadde gått ganske ræva skal jeg si deg. ^^ Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 hehe.. f. eks bare si at du har kun så mye penger og trenger alt annet. eller be dem lage en pakkepris på kabler, støtter osv osv Lenke til kommentar
Wolfpaw Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Hmmm, vi får se, kanskje jeg prøver meg. Uansett, takk for alle tips og anbefalinger, jeg kjøper stereo'n om et par timer. Lenke til kommentar
Mbra Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hmmm, vi får se, kanskje jeg prøver meg. Uansett, takk for alle tips og anbefalinger, jeg kjøper stereo'n om et par timer. 6489056[/snapback] Hadde vært supert om du kommenterte førsteinntrykket av forsterkeren og høytalerne.. Kunne tenkt å skaffet meg noe lignende sjøl... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå