Gå til innhold

Er teoriprøven en gjettelek?

Allah666

Anbefalte innlegg

Jada, nå har jeg surret en time på www.teoriproven.no og bannet meg av frustrasjon igjennom testen, og lurt på hvilken storslått idiot som har lagd disse spørsmålene... :realmad: Når jeg sitter her og skriver dette skjønner jeg hvorfor mange stryker teoriprøven hvis den har spørsmål som dette... Med to svaralternativer som er klin like, det ene bare med en liten tiltekst som gir like god mening som det andre, gir deg lett feil, og en mulighet til å stryke med glans! Etter 27 spørsmål hadde jeg 17 feil, og det eneste jeg ville gjøre var å smelle hodet så hardt jeg kunne i veggen! :wallbash: At det er mulig, folk er jo ikke totalt idioter heller da. Det er faktisk ikke alle i verden her som er tankelesere, selv om det finnes et fåtall som innbiler seg de er det... :confused:

Men det er jo fullt forståelig. Med en så pengekåt regjering får kjøreskolene full tillit til å utføre denne frustrerende galskapen og idiotiet som det jo er, hvor begge parter er storfornøyde med inntekter til over hårfeste.

Men det er jo faktisk blitt så mye bedre etter regjeringsskiftet at det skulle da bare mangle!

Dessverre er det fullt forståelig det faktum at det blir sånn. Staten: "Hmm, hva kan vi gjøre for å håve inn enda mer penger? Jo dæven, har du sett på ulykkesrisikoen blant unge i trafikken? Skyt prisene opp, og lag klønete spørsmål så de er nødt til å stryke og betale enda mer penger i håp om å bestå galskapen neste gang. For det er jo ikke dyrt nok fra før av.. NEEEEIIIIIDA!

Det er trist og se hvor tragisk ille det har utviklet seg, og hvor vanskelig det skal være, og for ikke å nevne hvor dyrt…!

Den nye regjeringen har dæven meg gjort det fint for oss, eller hva? Få kommunistene vekk fra makten, så kanskje det blir styr på noe i landet vårt…

Endret av Allah666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hva har den nye regjeringen med de eksisterende kjøreprøvene å gjøre?

2. Er det ikke en fordel at alle dumstuter faktisk lærer disse reglene riktig?

3. At du ikke klarer å lære deg teori og derfor må vente to lese-uker lenger på billappen gjør vel ikke at verden er et forferdelig sted?

Lenke til kommentar

2. Er det ikke en fordel at alle dumstuter faktisk lærer disse reglene riktig?

3. At du ikke klarer å lære deg teori og derfor må vente to lese-uker lenger på billappen gjør vel ikke at verden er et forferdelig sted?

6475942[/snapback]

1. Regjeringen gir medfart til at disse idiotiske prøvene sleppes ut.

2. Jo, det kan være en fordel det, men at du skal stryke pga at svaralternativer er helt like bare med forskjellige tiltekster er drøyt! :yes:

3. Nei, sant og si.. Men hvis du ser på ditt seriøse forumsliv litt annerledes, hadde du kanskje tatt dette med litt humor, og ikke sittet her som en annen dum regjeringsfjott, diplomatisk som du er og tatt hele verden like alvorlig som den ser ut...

Lenke til kommentar
Jeg tolker innlegget ditt dithen at du er frustrert over at du strøyk, og trenger å dytte skylda over på noen/noe.

6476122[/snapback]

Hehehe... Jeg kan ikke si annet enn jeg har sagt tidligere jeg ass. Ikke ta forumslivet ditt sååå dønn seriøst. Det er faktisk noe her i verden som heter humor. Selv om den også kan være skjult...

Lenke til kommentar

6475942[/snapback]

3. Nei, sant og si.. Men hvis du ser på ditt seriøse forumsliv litt annerledes, hadde du kanskje tatt dette med litt humor, og ikke sittet her som en annen dum regjeringsfjott, diplomatisk som du er og tatt hele verden like alvorlig som den ser ut...

6476570[/snapback]

Men var det ikke den forrige regjeringen som gjorde dette da? Selv om det sannsynligvis var greit flertall i stortinget for dette uansett.

Hva har dette med mitt forumliv å gjøre?

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

6475942[/snapback]

6476570[/snapback]

Men var det ikke den forrige regjeringen som gjorde dette da? Selv om det sannsynligvis var greit flertall i stortinget for dette uansett.

Hva har dette med mitt forumliv å gjøre?

6476684[/snapback]

Det var nok den forrige regjeringen ja. Det var sannsynligvis flertall ja, kan se sånn ut... :thumbup: Men uansett så blir det for dumt, uansett gamper som bestemmer!

Grunnen til at det har noe med ditt forumsliv, er at du har sittet her for lenge å diskutert til å huske at det lenger er noe som heter humor... :yes:

Lenke til kommentar
Grunnen til at det har noe med ditt forumsliv, er at du har sittet her for lenge å diskutert til å huske at det lenger er noe som heter humor...   :yes:

6476727[/snapback]

Du vet, humor ligger i humorkategorien og sarkasme bør komme tydeligere frem...

6476737[/snapback]

¨

:whistle: Takker for tipset, skal ta det videre med meg jeg... :lol:

Lenke til kommentar
Prøven er for lett sier jeg. For mange idioter på veien som ikke kan sakene sine godt nok. Det skal være litt slit å få lappen.

6476931[/snapback]

Jeg må si meg enig, jeg leste ikke en side i teori boken når jeg tok lappen noen år tilbake. Og det viser vel bare at alt for mange som ikke burde få lappen får den, kanskje inkl meg, men får håpe jeg er noe mer oppdatert nå etter noen år på veien.

Uansett, når folk stryker, er det ofte en grunn til det, selv om det kan være nerver som er grunnen, og det å vente 2 uker på ny prøver, er det minste man skulle kreve.

Burde uansett vært nytt obligatorisk kurs hvert 10. år minst, både med tanke på å oppfriske gamle regler og å lære alt av nye ting som kommer hvert år.

Lenke til kommentar

Vil si jeg har forståelse for frustrasjonen. Strøk første gangen som flesteparten har gjort på denne harrye teorieeksamen som er nå. Spørsmål som er dønn lik bare den ene har "litt" mer tekst. Kan si at teori har ikke alltid noe å si om hvor flink man er å kjøre bil. Kan gi et eksempel, har et søskenbarn som er dysletiker, når han øvelses kjører er det så bra kjøring at jeg vil skrike, er oppmerksom og flink i trafikken, aldri noe bomgiring ogl. Men en/ei annen jeg kjenner har lappen, lite oppmerksom, bråbremser, bomgirer osv. Selv om hun kan ALT av teori, så er søskenbarnet mitt som ikke har åpnet boka flinkere i trafikken enn en annen som kan ALT som står i "Veien/vegen til førerkortet."

Så ja, jeg har stor forståelse for denne personens frutsrasjon, kan ikke dere som er så flinke og tok teorien når gammelsystemet, prøve dere på det nye systemet? Muttra prøvde seg og strøk med glans på teoritentamen.no men hun har ikke enda kjørt utfor veien, kjørt på noen, glemt vikeplikten og har aldri fått bot! Teori kan ikke veie opp for det praktiske, og det vil det aldri!

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Ingen som kunne tenke seg å poste eit par av dei dårlege spørsmåla her inne?

Ein ser mykje rart i trafikken, noko grunna uvitenhet (eldre), men mest grunna idioti (unge og menn i 40-50 års alderen).

6504936[/snapback]

En venn skal kanskje inn for litt forberedning til eksamen, så snakker jeg med han så skal jeg få han til å hente ut noen spørsmål fra teoritentamen.no

Orker ikke å sløse 30kr fra kortet for noen spørsmål :p

Lenke til kommentar
Syns teorien var lett jeg, fikk bare 16 eller 19 feil eller hva det var for noe :)

6506922[/snapback]

Alle sier det er lettere når de tok med gammelsystemet, mens nå med det nye og maks 7 feil og bare et alternativ pr. spørsmål er riktig, så virker det lett syntes jeg, men den gang ei.

Men man klarer teorien til slutt, vet av en person som har vært oppe 9 ganger, men det handler om å gidde å åpne boka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...