Gå til innhold

Objektiv til EOS 350D for "allround"-bruk?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er amatør og har også et Canon EOS 350D :innocent:

Anyways, har kun det medfølgende billigobjektivet, noe som forsåvidt funker helt greit for min del.

Dog vurdere jeg å investere rundt 3000 kroner på et noe bedre objektiv, og vil gjerne ha noen anbefalinger på gode "allround"-objektiver, i den grad det finnes.

Har egentlig utrolig lite peiling, så hadde vært fint om noen hadde orket å presentere et par-tre forslag og forklart styrke / svakheter til de forskjellige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det ikke vært aktuelt med en liten samletråd for anbefalte objektiver til Canon 350D og Nikon D50. Det er tydeligvis de samme ønskene hver gang, og da burde det ikke være så vanskelig å lage en liten samletråd som de enkelt får øye på.

Vi har jo prisguiden, men siden folk fortsatt spør her, så kan en anbefalingstråd fungere, men linker til prisguiden.

Hva med noe sånt som

Anbefalte oppgraderinger fra kit-objektivet:

Sigma 17-70

Tamron 17-50

Telelinser

Canon EF 70-200 f/4.0L USM

Kanskje dette er tenkt på før, men bare et forslag.

Lenke til kommentar

HVA er det egentlig du er misfonøyd med hos kitobjektivet ditt? Du bør vite at det er mulig å ta svært gode bilder med dette objektivet, og at det som oftest er fotografen som setter begrensningene. Hvis du er ganske ny med speilrefleks, vil jeg anbefale deg å ta noen tusen bilder før du bestemmer deg for hvilke behov du har når det gjelder optikk.

Lenke til kommentar

Syns hovedsaklig at det er vanskelige å få bilder skikkelig skarpe, både ved manuelle innstillinger og automatiske. Er også en slags rar liten "flekk" på/rett under glasset på linsen som ødelegger bilder ørlite.

I tillegg er den manuelle fokusen veldig "slarkete", og vanskelig å få helt nøyaktig pga dette.

Så vil jeg også ha muligheten til å ta bedre portrettbilder med høyere defokus i bakgrunnen, men også kunne ta bilder i dårligere lys.