bjokys Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei, jeg har ikke fulgt så veldig mye med på hva som har skjedd med de propritære ATI Radeon/FireGL-driverene i det siste, men hørte ett rykte om at de begynner å nærme seg nVidia. Så derfor håpte jeg at noen med litt mer kunnskap om emnet kan uttale seg, jeg vurderer å kjøpe ny laptop snart, og der er det langt mellom de med nVidia-skjermkort. Har de fått støtte for x1xxx-serien? Hva med CrossFire? Er ytelsen sammenlignbar med 7x00-serien? Hvordan er stabiliteten? På forhånd takk Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg vet ikke hvordan ytelsen er i forhold til nVidia, men for meg emd et 9800xt kort er de ihvertfall blitt stabile og lager ingen systemproblemer lengre. Ytelsen i spill er som regel sånn den skal være (ut2004 osv). Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 okei, takk, godt å høre at stabiliteten kommer Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hvorfor har ATI vanskeligere med å lage stabile drivere? Er det nVidia som laget OpenGL eller? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 ATI-driverne har blitt meget bra i det siste. Og støtte for X1X00-kort har kommet på plass. Jeg har merket en ytelsesdobling på mitt Radeon 9700 Pro kort siden siden ATI begynte å satse hardere på gode Linux-drivere, siden før ATI begynte med 8.x.x versjonene av driverne sine. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg skjønner ikke dette med at alle har problemer med ATI-drivere, jeg har aldri hatt problemer med akkurat det. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Jeg skjønner ikke dette med at alle har problemer med ATI-drivere, jeg har aldri hatt problemer med akkurat det. 6486686[/snapback] Stabiliteten har ikke vært noe særlig stort problem hos meg heller. Jeg bruker selvfølgelig de driverne som ATI selv utgir, går ikke veien om distribusjonen (umulig med Slackware, selvfølgelig). Men som jeg sikkert har gitt uttrykk for, jeg savner ordentlige ATI-drivere for FreeBSD. Der må man fortsatt sverge til nVIDIA, de er alene om å støtte FreeBSD. Edit: snakker selvfølgelig om drivere som støtter kortet fullt ut, med TV-ut, 3D osv. Ikke bare 2D, som DRI-driverne klarer å gi. Endret 13. juli 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Spennende, Toms Hardware har testet ATI vs nVidia i linux... Les den her Kunne sikkert vært mer omfattende, men den var iallefall grei nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå