Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Athlon 64 3700+ "napper" i Windows XP 64

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Kan jo starte med specs på burken først:

- AMD Athlon 3700+

- DFI LANPARTY UT RDX200

- TwinMos PC3200 2x512MB RAM

- Samsung Spinpoint 250GB S-ATA

- Radeon X1600

- Mist 500W PSU

- Windows XP Pro x64

Dette er da min ganske så nye konfigurasjon, men den har noen barnesykdommer, nemlig at den har tendensen til å, om ikke fryse, vente i tja, 1/3 sekund før den reagerer, noe som er gruelig irriterende.

Har lagt inn nyeste drivere og BIOS, så dette bør være i orden, eneste jeg egentlig kan se er at, når RAMen telles opp, later den til å kjøre på 333, selv om FSB er satt til 200.

Laggingen som oppstår i Windows er ganske merkelig, da det alltid tar ca. et halvt sekund fra jeg f.eks skriver noe på IRC, til det faktisk dukker opp - her snakker vi om noe så stakkarslig som tekst, og det burde ikke føre til slike reaskjoner.

Lurer da på om noen der ute sitter med gode forslag til hva som kan forårsake dette, systemet virker iallefall nå nesten mer sirup enn hva min gamle XP 3000+ gjorde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har satt av en 20GB partisjon til ymse OS, så kan ta å teste dette senere idag. Ang. RAMen som nå kjører på 333 istedet for 400, hvilke BIOS-settings bør jeg fikle med for å få endret dette (uten at ting blir BBQ)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Vel, Windows går iallefall fin-fint nå etter en kjapp reinstall. Men hvorfor minnet ikke vil kjøre på 400, er fortsatt ukjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...