Sernik Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 en kompis av meg bygga nettopp egen pc. etter ca 10-20sek etter at han slår den på slår den seg av, hvis vi prøver å slå den på igjen slår den seg av etter 5-10sek. venter vi litt å prøver nok en gang er vi tilbake til de orginale 10-20sek. noen som har peiling på hva det kan være, å hvordan du fikser det? den kjører helt fint de sekunende den er på, den viser ingen tegn til noe feil, men så er den plutselig av. takker for hjelpen som jeg forhåpentlig vis får Lenke til kommentar
asfasff Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) ╕ Endret 19. april 2008 av asfasff Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Kan være flere årsaker. Det første jeg tenker på er at CPU-en ikke får nok/riktig kjøling - da vil den oppføre seg nettopp slik. Får du noen beep-koder i POST? En annen ting å sjekke er DRAM-timing/at RAM'en går på riktig hastighet og med riktig spenning. Har dere fiklet i BIOS? Lenke til kommentar
Sernik Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 får skjermbilde osv ja, har også sjekket kablene, alle sitter sikkelig fast. må kanskje begyne å teste delene på en annen data ja... har ikke fiklet med BIOS. Lenke til kommentar
Sernik Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Har nå funnet ut av problemet mitt, var en av ram brikkene som ikke fynka. tok den ut og alt fynker fint nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå