Plomma2 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Heisann. Til høsten starter jeg på jusstudie i Oslo, og skal da pendle med tog fra Moss hver dag. Jeg trenger da en skolepc som kan brukes både til å ta notater etc og til å slå ihjel togturen som er på 40 minutter, samt litt fritidssyssler. Siden jeg kan "jukse" litt og skrive av pcen på firmaet betyr ikke pcen, så mye fordi jeg betaler bare 30% uansett pris. Jeg hadde sett meg ut denne, men jeg lurte på om noen brukte den i skolesammenheng og gi litt respons på hvordan den er på det området. Det er to ting som bekymrer meg litt. Det ene er at den kanskje er litt stor (jeg aner jo ikke hvor stor plass man har å jobbe på under forelesningene, så hvis noen visste dette også, så hadde det vært fint), det andre er at batteritiden kanskje er litt kort. Jeg tenkte at jeg skulle plukke med meg et ekstra batteri, men så virker det som om man ikke får kjøpt det. Det eneste jeg finner er dette som jeg egentlig ikke er sikker på hva er (kan noen forklare?) Jeg lurte også på om noen visste om et sted den er billigere enn komplett. Den står ikke oppført i prisguiden (i alle fall ikke som jeg fant) bare den "mindre" versjonen (denne) står oppført der. Håper på svar. - Plomma Lenke til kommentar
riroil Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Tror det er en meget bra maskin. Det ligger en lang tråd om denne maskinen her på forumet. Bare søk. Fant et sted som maskinen var litt billigere. Se her. Send en mail til de eller hvor du velger å kjøpe den og spør etter ekstra batteri så skaffer de det sikkert. [edit]Her er den tråden jeg nevnte. Endret 11. juli 2006 av riroil Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Tror det er en meget bra maskin. Det ligger en lang tråd om denne maskinen her på forumet. Bare søk. Fant et sted som maskinen var litt billigere. Se her. Send en mail til de eller hvor du velger å kjøpe den og spør etter ekstra batteri så skaffer de det sikkert.[edit]Her er den tråden jeg nevnte. 6474928[/snapback] Ai. Takk. Tenkte ikke på å søke. Beklager. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Batteri: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112426&mlevel=180703 De selger også maskinen... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Siden du betaler bare 30% så hadde jeg gladelig handlet hos Komplett/PSdata i stedet for Data-Aid som for meg er helt ukjent... Lenke til kommentar
fose Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Siden jeg kan "jukse" litt og skrive av pcen på firmaet betyr ikke pcen, så mye fordi jeg betaler bare 30% uansett pris. 6474710[/snapback] Håper du følger ekstra godt med på etikkdelen av jusstudiet... Ellers burde du kanskje vurdere en mer portabel maskin, med lite støy og lang batterilevetid. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Fin maskin! Har den selv. Det eneste jeg har å utsette på den i større grad, er skjermen som er "blank". Dette kan være plagsomt på buss/ tog om man ikke får skygget for sollyset tilstrekkelig. Til informasjon fulgte det med bæreveske og en liten mus med den jeg kjøpte. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 jeg planlegger også juss, når jeg bare blir motivert igjen har en a6jc, som er nesten lik, i alle fall usteendemessig. Den er litt stor, men syns egentlig den er veldig lett i fohold til størrelsen (ser tyngre ut enn den er). for meg er vekt viktigere enn størrelse. så du er forberedt må du ha med deg ganske mye annet enn PC, lov, bøker, oppgavehfter osv. jeg gikk årsstudium på lillehammer, og fikk der beskjed fra en professor i bergen om at han aldri hadde sett så mange juss-studenter med bærbar PC på forelesninger... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Siden jeg kan "jukse" litt og skrive av pcen på firmaet betyr ikke pcen, så mye fordi jeg betaler bare 30% uansett pris. 6474710[/snapback] Håper du følger ekstra godt med på etikkdelen av jusstudiet... Ellers burde du kanskje vurdere en mer portabel maskin, med lite støy og lang batterilevetid. 6476415[/snapback] Vel, det er en avtale vi har med div. dataleverandører som gjør at jeg får den såpass billig. Og har du noen forslag til en maskin som dekker mine behov, samt er liten og har lang batteritid? @Elisaeb: Hvordan var det med bordplass på forelesningene da? Jeg er klar over at det er mye annet jeg må ha med meg, men siden jeg skriver mye fortere på maskine, og at jeg da har en sjanse til å fortstå notatene mine gjør at jeg nesten må ha den med. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hei! Angående ASUS A6Ja: Som jeg nevnte her er batteritiden på cirka 2 timer, noe som er lite for en skolepc. Denne er god: Asus A6Kt 10677 kr. Batteritiden skal være på 4 timer. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 min a6jc har batteritid på rundt fire timer ved lett bruk... vi hadde ganske lite plass å breie oss ut på. du skal kunne skrive og slå opp i minst to bøker i tillegg. men kommer vel an på skole og forelesningssal... men lykke til både med valg av pc, og jussen. studiet er tørt, mange sider å lese og slitsomt, samtidig som det er veldig spennende! Lenke til kommentar
fose Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 På lesesalene er det ikke særlig populært hvis din bærbare kan forveksles med lyden fra et atomkraftverk. Det samme gjelder på forelesningene, selv om det der først og fremst er en fordel med lang batteritid. I tillegg bør du tenke på lovsamlinger og alt annet du blir nødt til å bære til å fra lesesalen med mindre du klarer å krangle til deg et bokskap. Uansett - hvis du ikke har behov for å spille spill med store krav til 3D-ytelse, ville jeg ofret et kraftig skjermkort til fordel for mindre størrelse og lengre batteritid. Har selv LG LW20, som er stille og har svært god batterikapasitet. For omtrent samme pris vil du få f.eks. Lenovo 3000 V100 eller Dell XPS 1210, som begge har nyere innmat enn LG`n. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Lenovo 3000 V100 var slettes ikke dum. Liten, lett og lang batteritid. Det blir er litt vrient valg med tanke på at jeg også skal bruke maskinen til litt fritidssyssler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå