Gå til innhold

Film: WIP: Moriorosa (arbeidstittel)

Anbefalte innlegg

For en fire ukers tid tilbake ble jeg kontaktet av NAF-medlem (Norsk Amatørfilmforum) "mr" som lurte på om jeg hadde lyst til å være gjesteregissør på en film han planla!

Jeg ble først sjokkert, deretter smigret og så etterhvert at, oi, dette vil jo være den perfekte måten å bruke to tomme uker av sommerferien på.

Han hadde et manus som vi begynte å jobbe med over MSN. Vi ble enige om karakterer, om eventuelle endringer og innspillingstidspunkt. Nå, fire uker senere, sitter jeg på samma rommet som fyren hjemme hos han i Skotselv. I dag har vi gjort ferdig manus og alt annet som trengs å være klart for innspilling som starter i morgen.

Her er synopsiset til filmen

Her ligger manuset til filmen

Noen tilbakemeldinger på overnevnte?

I morgen starter innspilling og vi skal prøve og holde folk oppdaterte med bilder og stasj i denna tråden fremover! :)

Endret av HenrikSolberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo alle sammen!

I dag har vi vært på en skole i nærheten å hatt første innspilingsdag. Det meste gikk bra og vi hadde besøk av NRK Østafjels og NRK P1 Buskerud.

Radiointervjuet gikk direkte på lufta tidligere i dag.

Her kommmer noen bilder fra dagens innspilling:

scene04_1.jpg

scene04_2.jpg

scene05_1.jpg

scene05_2.jpg

scene24_1.jpg

scene24_2.jpg

scene24_3.jpg

scene24_4.jpg

scene24_5.jpg

scene27_1.jpg

scene27_2.jpg

scene29_1.jpg

scene29_2.jpg

scene31_1.jpg

Radiointervju:

EDIT: Det er dårlig kvalitet på radiointervjuet...

Link til radioinnslag

Dere som har NRK nett-tv kan gå inn på "Ditt distrikt" også velger dere Østafjells og sendingen som var i dag, kl 18 40, innslaget heter "Ung filmskaper"

Link til artikkel på nrk.no:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...skerud/1.710158

Hva tror dere om tittelen "Moriorosa" (døende rose på latinsk)

Kommer flere bilder og etterhvert en hjemmeside til filmen. :D

Endret av Holthegutten
Lenke til kommentar

Hei..

Er jeg som har skrevet manuset til filmen......

Vi skal etterhvert lage et DVD cover til filmen som vi kommer til å legge ut på hjemmesiden til filmen når den kommer opp.. Den er oppe i løpet av uken forhåentligvis. :D

EDIT: HenrikSolberg var også med på manuset :D

Endret av Holthegutten
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Leste synopsisen og kan ikke si jeg likte helt hvordan ting endte. At Jonasz blir sendt på en institusjon og at jenta blir venner med alle igjen er dårlige beslutninger. At faren på mirakuløst vis har overlevd er lite troverdig, og slutten gir ikke filmen mening overall.

Hvorfor har prosjektet så mye mediedekning, egentlig? Dere som har kontakta NRK, eller?

Skulle ha lest synopsisen i sommer og kommet med tilbakemeldinger da, men det hadde vel allerede vært for seint mtp at dere var i ferd med å starte innspillingen allerede uansett. Allikevel: Stå på videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...