Gå til innhold

Norges feteste svenske bil?


Goliath

Anbefalte innlegg

Surfet litt på Dagbladet og klikket meg inn på Norges feteste bil-artikkelen. Her har vi en dritfet Lambo men..

 

- Bilen er svenskregistrert..

- Bilens eier bor i Sverige..

 

Hvordan kan denne bilen bli egentlig Norges feteste bil når det eneste norske her er føreren?

 

Hva syntes dere?

 

 

Postet ikke denne under bil og motor siden denne diskusjonen omhandler ikke bilen men stiller seg spørrende til artikkelforfatter og hele artikkelserien

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Surfet litt på Dagbladet og klikket meg inn på Norges feteste bil-artikkelen. Her har vi en dritfet Lambo men..

 

- Bilen er svenskregistrert..

- Bilens eier bor i Sverige..

 

Hvordan kan denne bilen bli egentlig Norges feteste bil når det eneste norske her er føreren?

 

Hva syntes dere?

 

 

Postet ikke denne under bil og motor siden denne diskusjonen omhandler ikke bilen men stiller seg spørrende til artikkelforfatter og hele artikkelserien

6474641[/snapback]

 

Vell..den kan vel da egentli ikke bli kåret til Norges feteste bil..i teorien..!

 

Har sett på noen av bilene der inne å synes noen av dem er stylet alt for mye. Jeg synes at de ikke blir fete lengre, bare stygge, men det er min mening. Finnes på en måte en grense, kan en si...menmen...smaken er som baken.

 

Det råeste en kommer en bil er etter min mening Ford Mustang Fastback...MM..gobiten :dribble:

Lenke til kommentar

Sendte bare en mail til artikkelforfatter og lurte på hva reglene for konkurransen var og at Lamboen var svensk. Fikk i retur:

 

Vi har i utgangspunktet ikke satt noe grenser for hvor bilen er registrert.

Og så lenge det er Sverige, der prisene og avgiftsnivået er noenlunde det

samme, spiller det ingen rolle.

 

Med vennlig hilsen/Best Regards

 

Diana Badi

Journalist Dagbladet.no

 

:dontgetit:

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

hehe.. jeg vet hvem det der er. Og kan si en ting. den bilen kostet like mye som huset hans. Og han jobber forresten i Norge også. men bor i sverige hvis jegikke husker helt feil. I sverige kan du også gjøre det meste med bilen din. Noe du i HVERTFALL IKKE kan gjøre i norge

Lenke til kommentar

Hah, hu dama der må være dum som ei bøtte møkk!

 

Ta Volvo f.eks.

 

Fullspec en Volvo V70R (300hk) med automatkasse og ALT av utstyr, så bikker du millionen i Norge. Gjør du det samme i Sverige, sparer du 400.000 kroner FØR du har regnet om kursen, da blir det nesten 500.000 kroner å spare.

 

Danmark ville vært ett bedre eksempel, da avgiftene der nede faktisk er dyrere enn norske (men nybilprisen er ofte 50% av norsk!!). Japan er jo desidert verst på effektavgifter, alt over 280hk ruinerer deg glatt.

Lenke til kommentar
Hah, hu dama der må være dum som ei bøtte møkk!

6476312[/snapback]

Skrev som reply:

 

Og hvis du tror prisene og avgiftsnivået er noenlundene det samme i Sverige,

anbefaler jeg at du gjør litt bedre research.

 

Turte ikke å ta den fullt ut slik jeg egentlig ønsket det ;)

 

Og da fikk jeg igjen som reply:

Poenget her er at nivåforskjellen ikke er like signifikant som i andre

europeiske land.

 

Søren døttamei: kaffesprut på LCD-skjermen..

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Hah, hu dama der må være dum som ei bøtte møkk!

 

Ta Volvo f.eks.

 

Fullspec en Volvo V70R (300hk) med automatkasse og ALT av utstyr, så bikker du millionen i Norge. Gjør du det samme i Sverige, sparer du 400.000 kroner FØR du har regnet om kursen, da blir det nesten 500.000 kroner å spare.

 

Danmark ville vært ett bedre eksempel, da avgiftene der nede faktisk er dyrere enn norske (men nybilprisen er ofte 50% av norsk!!). Japan er jo desidert verst på effektavgifter, alt over 280hk ruinerer deg glatt.

6476312[/snapback]

 

Derfor kommer nissan skyline med en liten plombering som sperrer motoren til 280hk. fjern plomben og 500hk.. weee

Lenke til kommentar
Danmark ville vært ett bedre eksempel, da avgiftene der nede faktisk er dyrere enn norske (men nybilprisen er ofte 50% av norsk!!). Japan er jo desidert verst på effektavgifter, alt over 280hk ruinerer deg glatt.

6476312[/snapback]

 

Mange av de jeg kjenner i danmark sier at det å kjøpe bil i dk er det samme som å kjøpe 3 biler her i Norge.. Det er helt sykt

 

Så ser du en Ferrari eller ny Porsche som er registrert i Danmark, så veit du at fyrn enten har leid bilen eller bare har drit mye penger ehhe :p

Lenke til kommentar
Derfor kommer nissan skyline med en liten plombering som sperrer motoren til 280hk. fjern plomben og 500hk.. weee

6476404[/snapback]

 

Var det der ironi? :hmm:

 

Hvis ikke, så kan jeg fortelle deg at det er rimelig langt fra sannheten. Dette er en misoppfatning som sitter igjen etter Jan-Erik "Autofeil" Larsen.

 

Det er MYE som må gjøres for å dra ut 500 hk. av en RB26DETT. Det som gjør at denne myten lever er vel at blokka tåler opp mot 500 hk. uten store forandringer.

Lenke til kommentar

Blokka jeg har i Volvo'n min tåler også 500hk, uten nevneverdige justeringer, men det koster å komme seg til 500hk ;)

 

Hvorvidt det er mye som må gjøres for å få 500hk ut av en RB26DETT eller ei kommer jo an på hvor mye penger du skal legge i det.

 

Ontopic: En lambo som ikke er gjort noe med fortjener ikke å bli norges "festeste" gatebil.

Lenke til kommentar

Det jeg forbinder med gatebiler er... "Billigere" biler, som er bygd i hjel. Biler som ikke nødvendigvis koster så mye, men er gjort mye med, sånn at de ser litt "urbane" ut.

Blir jo teit å dra til en forhandler, punge ut 2mill, og deretter bli kåret til råeste gatebil!

Derfor blir lamboen i mine øyne IHVERTFALL IKKE noen gatebil, men ja! Den er fin=)

Lenke til kommentar
Blokka jeg har i Volvo'n min tåler også 500hk, uten nevneverdige justeringer, men det koster å komme seg til 500hk ;)

 

Hvorvidt det er mye som må gjøres for å få 500hk ut av en RB26DETT eller ei kommer jo an på hvor mye penger du skal legge i det.

 

Ontopic: En lambo som ikke er gjort noe med fortjener ikke å bli norges "festeste" gatebil.

6478466[/snapback]

 

Det er visse ting som å gjøres, og de tingene koster penger. :)

 

Større turboer, intercooler, oljekjøler, bensinpumpe, nye dyser, ny hjerne, boostcontroller, eksos...

 

Og hvis du skal noe over 500 hk. så er det enda mer som må gjøres hvis det skal holde mer enn et kvarter, og som helst burde gjøres før: smidde stempler & råder, planet og portet topp, nye ventiler, forsterket veiv osv. :)

 

Jeg kjenner en med en R33 GT-R, med rett over 600 hk.. Og den bilen er det gjort MYE med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...