DemoNsouL Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 At folk kun bruker musa kan vel ikke være skadelig? Så lenge personen får til det han skal så får det være godt nok. Personlig bruker jeg både musa og tastaturet, så effektivt som mulig. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Spiller man hunter i endgame trenger man vel bare en hånd. En på balla og en på musa, for å trykke på aimed shot en gang i blant. -__- 6475205[/snapback] Hahaha! :!: Tror nok man får mest ut av en kombinasjon, utnytte de mulighetene man har. Anbefaler folk som f.eks bare bruker musa til å prøve å assigne noen hot-keys, spille slik en stund og se Blir litt som med mods, tror man ikke trenger det og spiller like bra uten. Prøver, og skjønner ikke hvordan man gadd uten (for min del iallefall). -Chris Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 er lvl 60 mage i engame, bruker kun musa, uten om wsad og space, og i pvp vinner jeg det meste, dessuten liker jeg mus 6475085[/snapback] Trenger ikke trykke mye for Blink Frostbolt og Sheep. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg er warrior, og jeg bruker musa kun når jeg skal trykke på tallene over 6... Enkelt og greit... Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 For min del (druid) er det helt forskjellig hva jeg gjør. I MC bruker jeg kun mus, følger jo nesten ikke med på hva som skjer der lenger. I BWL og TAQ må jeg bruke keyboard litt mer, da ting går litt heftigere for seg der. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har prøvd alle klassene, og jeg bruker kun mus. Det er en vanesak, det hadde tatt meg lang tid å bli vant til kun å trykke på hotkeys. Har gjort det noen få ganger. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Som healer har jeg vanskelig og kunne forstå hvordan det skal være mulig og kunne gjøre joben bra nok uten hotkeys. Dette gjelder da de mest brukte healing spellsen. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg er warrior og bruker kun musa. Mye pga at jeg aldri har klart å treffe riktige knapper på tastaturet om jeg ikke ser ned på tastaturet liksom. Dessuten makter jeg ikke å ha begge hendene i noe annet en hvilestilling på tastaturet og musen. Jeg bruker piltastene på tastaturet og ikke awsd. Men å bruke musen er jeg dønn god på. Kanskje pga uendelig mange års erfaring med first person shooter spill hvor muspresisjon er viktig. Men det er opp til hver enkelt hva man liker best. Kameraten min bruker mer tastaturet enn meg, men han er også svært god i "touch", en metode jeg på ingen måte kan. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Som healer har jeg vanskelig og kunne forstå hvordan det skal være mulig og kunne gjøre joben bra nok uten hotkeys. Dette gjelder da de mest brukte healing spellsen. 6476779[/snapback] Som healerkollega må jeg si at det ikke er spess vanskelig å heale med musa. Bare man vet hvor PW:Shield, Flash Heal og Heal er hen. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Synes fortsatt det høres ganske så anstrengende ut, først må du targete personen du vil heale, for så å bevege musen ned til heal knappen igjen. Da jeg spilte healer var det i alle fall mye lettere å bare targete med musa for så å ha de mest brukte healing spellsa binda til tastaturet. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Som healer har jeg vanskelig og kunne forstå hvordan det skal være mulig og kunne gjøre joben bra nok uten hotkeys. Dette gjelder da de mest brukte healing spellsen. 6476779[/snapback] Som healerkollega må jeg si at det ikke er spess vanskelig å heale med musa. Bare man vet hvor PW:Shield, Flash Heal og Heal er hen. 6476823[/snapback] Men det tar fortsatt ca 0,2 sekunder lenger tid om du er god. Skal igrunn ikke si så mye selv bruker jo bare hotkeys for 1-6. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg tenkte spesiellt på å tanke. Har du flere mobs på en gang, for eksempel 3 stykker så vil det være vanskeligere å tanke alle 3 når du må bevege musa mellom tastene og mobsene forå targete hele tiden, uansett hvor god du med med å bruke musa. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 selv har jeg også bare bindet tast 1-6, men så er det videre bindet med alt+1, alt+2, alt+3... og shift+1, shift+2 osv. Så det meste blir igrunn gjort med tastaturet, som smeagol sier så tar det også lang tid hvis man har flere mobs man må targete, samtidig som en skal utføre skills på dem. Nå som jeg spiller en ranged class bruker jeg også tab tasten til å targete de aller fleste mobs som skal drepes. Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Alt jeg bruker av main attacks er binda til en key. Jeg hadde aldri klart å spille bare med musa. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hvorfor bry seg om hvordan andre spiller? Lenke til kommentar
Gnurk Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hvorfor bry seg om hvordan andre spiller? 6477535[/snapback] Ganske greit å vite at MT ikke bruker keyboard for å snu seg samt alle skills. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg tenkte spesiellt på å tanke. Har du flere mobs på en gang, for eksempel 3 stykker så vil det være vanskeligere å tanke alle 3 når du må bevege musa mellom tastene og mobsene forå targete hele tiden, uansett hvor god du med med å bruke musa. 6477318[/snapback] Hadde ikke noen større problemer der heller. For eks. på addsa til Razorgore, tanker du flere mobs om gangen går vel de fleste oggaver på å holde en høy treath faktor oppe. Det greide jeg fint med mus. Jeg vet ikke hvor mange key bindings de andre i guilden brukte jeg hadde ingen. Eneste jeg bruker av keys er piltaster, tab og bunnet key for assigned targets ved offtanking. Resten av oppgavene bruker jeg musa til. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Bryr meg fint lite. Forresten så jeg en PvP-film for leeenge siden av en fyr som hadde spell-book oppe og trykket på alle skills & spells i den, og han var faktisk ganske god. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 unødvendig bruk av mus er et handikap. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Om ein plutseleg må gjere ein instant spell, så er det jo betre å ha ein knapp på tastaturet for denne, forutsetter at ein kviler hånda i dette området på tastaturet, enn å brukte tid på å flytte pekaren først. Kan spare eit livsnødvendig sekund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå