Gå til innhold

Siste ebay kjøp?


Anbefalte innlegg

Er det ikke et stort problem at uekte varer er veldig utbredt på ebay?

6572460[/snapback]

jepp, spesielt på sko. populære modeller som koster mye blir ofte laget i flere kopier enn originalene og noen er så like at de selger for det samme. derfor gjelder det å kunne sin sko, se etter "vannmerker", hvordan skoa er laced, fargen, taggen, sålen, sømmer m.m

6572504[/snapback]

Eller man kan spørre JoachimR som har peiling på slikt! Har fårr intrykk av at han kan en del om klesmoter og klær generelt borti USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på å kjøpe en mobiltelefon på eBay, er det slik at om man spør pent om selger kan merke pakken med gave, så slipper man unna tollgebyrer?

6598497[/snapback]

 

Pass også på at pakkens verdi ikke overstiger grensen for avgiftsfri import. Usikker hva de er, men du finner det nok på toll.no

Lenke til kommentar
Jeg lurer på å kjøpe en mobiltelefon på eBay, er det slik at om man spør pent om selger kan merke pakken med gave, så slipper man unna tollgebyrer?

6598497[/snapback]

 

Pass også på at pakkens verdi ikke overstiger grensen for avgiftsfri import. Usikker hva de er, men du finner det nok på toll.no

6598938[/snapback]

Det er 200 kroner og 1000 kroner hvis du får det skrevet som gave, men de godtar nok ikke gave hvis det er fra et firma.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på å kjøpe en mobiltelefon på eBay, er det slik at om man spør pent om selger kan merke pakken med gave, så slipper man unna tollgebyrer?

6598497[/snapback]

Kjøpte mobil der selv for halvannet år siden, kjøpte Samsung D500 fra en engelskmann, unlocked, til halve prisen av Norsk pris. Let litt og gjør research på hvilke modeller det er noe å spare på. Ellers er det nesten like greit å kjøpe i norge og få gyldig garantiordning m.m.

Spør selger høflig om han kan merke esken under 200NOK (altså rundt 30 dollar, gjerne under).

 

Ja, om de skriver " gift " på, slipper du nok unna :p

6598830[/snapback]

I de fleste tilfeller der det er merket gift tar de likevel kontroll på innholdet, har lagt merke til at det er bedre å heller underskrive prisen...

Lenke til kommentar

Jeg tenker jeg har lyst på en Nokia 8800, føler det er litt dumt å få ham til å skrive at den er verd 30 dollar. Ser for meg en lei situasjon dersom den blir sjekket.

 

Lykken min er ikke alltid på topp, så jeg vet ikke helt :)

 

Skulle jeg kjøpt den i Norge er det litt vel mye penger synes jeg. Jeg for se det ann :)

Lenke til kommentar
Har titta litt på ebay, men har aldri kjøpt noe. Koster det ikke helvetes mye å sende fra USA til norge? Trur jeg skulle kjøpe noe engang, så kom portoen på det dobbelte av prisen på produktet, uaktuelt med engang!

6599781[/snapback]

Spurte en kar på eBay tidligere i kveld om hva frakten ville komme på, han sa 30$ og det hørtes i grunn veldig mye ut i forhold til størrelsen :dontgetit: Men så skal jo pakken reise noen tusen kilometer og det er i grunn ikke kjent for og være så veldig billig.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å betale med Western Union? La inn bud på en dings, men fikk ikke tilslaget. Men like etter fikk jeg en mail om et "second chance offer". Det ser ut for meg som at jeg handler direkte med ebay nå, og ikke med selgeren - bla.a. på grunn av at navnet er "Ebay department". Men, siden jeg ikke har brukt Western Union før så får jeg ikke overført mer enn 4000NOK i løpet av 30 dager i følge sidene deres. Og jeg lurte på om jeg ikke kunne betale med paypal istedet. Fikk til svar at paypal kontoen deres ikke var tilgjengelig for øyeblikket, så om jeg ville det måtte jeg vente 20 dager. Og da jeg forklarte det med 4000kr-grensa så fikk jeg til svar at jeg skulle betale 4000kr nå, og resten om 30 dager - det var visst helt greit. Formeninger om Paypal vs. Western Union?

 

Høres dette i det heletatt pålitelig ut? (kanskje jeg skulle laget egen tråd for dette?).

 

Ble ny tråd

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Har titta litt på ebay, men har aldri kjøpt noe. Koster det ikke helvetes mye å sende fra USA til norge? Trur jeg skulle kjøpe noe engang, så kom portoen på det dobbelte av prisen på produktet, uaktuelt med engang!

6599781[/snapback]

 

Så lenge det er billiger enn i norge med frakt ink så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Men dersom en vare som er merket som gift og har verdi 200-1000 også har en avsenderadresse som lukter business kan du bli avkrevd moms.

6988015[/snapback]

 

Mottar du varer for over 200 kr som er merket med merchandise må du betale moms

 

Mottar du varer for over 1000 kr som er merket med gift må du betale moms

 

Får du selgeren til å skrive ned verdien til under 1000 slipper du mest sannsynlig moms.

6987365[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...