carl-kr. Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) hei! bygde en pc i går med et xfx 6800xt kort i og jeg får ikke til å instalere nyeste driver? når jeg ska instalere driveren restarter hele pc`en? instalererte driveren som fulgte med kortet (82.65) uten problemer. vil jo helst ha den nyeste driveren da noen som vet? Endret 11. juli 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
eNt Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Får du noen som helst feilmelding? Hvilken annen hardware har du, kan du fortelle oss litt om operativ system og annen software? Imens skal jeg grave frem litt info om forceware 91.31 Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Får du noen som helst feilmelding?Hvilken annen hardware har du, kan du fortelle oss litt om operativ system og annen software? Imens skal jeg grave frem litt info om forceware 91.31 6474328[/snapback] ingen feilmelding av noe slag.pc`en restarter bare midt i instalasjonen. ingen melding når pc har skrudd seg på heller. jeg har følgene pc: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308335 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321556 windows xp home sp2 Endret 11. juli 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
eNt Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Dette kan virke som ett "normalt" strømproblem, alså at PSU'n din ikke leverer nok strøm til systemet, da vil datamaskinen reagere med å skru seg av, for å hindre problemer. Kan du fortelle meg HELE system, og ikke bare de grunnleggende delene? -hdd(er) -PSU -optiske enheter -vifter -pci kort -diverse andre ting. Endret 12. juli 2006 av eNt Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg fikk ikke 91.31 til å fungere med mine to 7800GTX-kort. Maskinen restarter vilkårlig under oppstart, med blåskjerm som maser om noe IRQ-problemer. Googlet litt og fant ut det er flere som har samme problem. Løsingen var å legge inn 91.33Beta (finner det på nvidia.com->Drivers->BETA drivers). Det er noe muffins med 91.31-eren, altså... Lenke til kommentar
tem002 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 hei! bygde en pc i går med et xfx 6800xt kort i og jeg får ikke til å instalere nyeste driver? når jeg ska instalere driveren restarter hele pc`en? instalererte driveren som fulgte med kortet (82.65) uten problemer. vil jo helst ha den nyeste driveren da noen som vet? Jeg har samme problemet på jobb, så jeg tok med kortet hjem for å teste siden jeg allerede har et Nvidia 6600gt kort i den maskinen. Jeg monterer inn kortet og starter opp XP, men under oppstarten slenger XP opp en blåskjerm i 1/2 sekund før den restarter maskina. Det er helt tydelig en bug i versjon 91.31. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg fikk ikke 91.31 til å fungere med mine to 7800GTX-kort. Maskinen restarter vilkårlig under oppstart, med blåskjerm som maser om noe IRQ-problemer. Googlet litt og fant ut det er flere som har samme problem. Løsingen var å legge inn 91.33Beta (finner det på nvidia.com->Drivers->BETA drivers). Det er noe muffins med 91.31-eren, altså... 6476829[/snapback] Må bare korrigere meg selv litt.. Maskinen min hadde visst litt større problemer enn antatt, så jeg tok like så greit å formaterte C-disken (ett år siden sist den var nyformatert). Tok også å installerte siste offisielle 91.31 driver, samt siste chipsetpakke, og nå funker alt strålende. Mulig det var fordi jeg før hadde 91.31 sammen med en eldre versjon av chipset-driverne (nforce4) enn jeg burde...uansett, hos meg funker 91.31 nå fint, så se bort ifra det jeg sa tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Har samme problem som du har, med samme skjermkort Jeg installerte driverversjon 84.21 og da fungerte det. Enten er det kortet som er ustabilt, eller så er det driverene. Håper på sistnevnte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå