benthg Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei! Jeg forsøker å lage koble sammen 2 stk dlink dwl-2100 ap. De er begge satt i WDS med AP modus og Mac adressene er tastet inn. Den ene dlink boksen har jeg en ekstern ute antenne. På denne siden av nettet har jeg bredbåndstilknytning. Dette fungerer helt fint så lenge er jeg i relativt kort avstand mellom dlink boksene (5-10 meter). Men dersom jeg beveger meg 100 unna så kommer problemene. Den eksterne antennen har en teoretisk rekkevidde på 1000 meter. Jeg får kontakt og kommer på internett. Men etter ca 5 min så kobles jeg ut og jeg får ikke kontakt lengre. Hjelp! Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Hei! Jeg forsøker å lage koble sammen 2 stk dlink dwl-2100 ap. De er begge satt i WDS med AP modus og Mac adressene er tastet inn. Den ene dlink boksen har jeg en ekstern ute antenne. På denne siden av nettet har jeg bredbåndstilknytning. Dette fungerer helt fint så lenge er jeg i relativt kort avstand mellom dlink boksene (5-10 meter). Men dersom jeg beveger meg 100 unna så kommer problemene. Den eksterne antennen har en teoretisk rekkevidde på 1000 meter. Jeg får kontakt og kommer på internett. Men etter ca 5 min så kobles jeg ut og jeg får ikke kontakt lengre. Hjelp! 6474285[/snapback] Sjekk etter andre nett i nærheten, og hvis det er det les guiden om wifi kanaler på forumet. Du må tenke på at det signalet du sender med den "store" eksterne antennen også skal bli sendt tilbake av aksesspunket som har betydelig mindre antenne®. Du har sikkert gjort det men.. oppdater til siste firmware på begge acess-point. Husk og gi acesspointene litt tid til å tilpasse seg etter at acess-pointet er slått helt på. kan gå 4-5 minutter hos meg med wds briding Gjerne ta med bilder fra oppsettene eller skriv hvilke instillinger du bruker Endret 11. juli 2006 av matrosen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå