Gå til innhold

Hjelp til nytt kamera-sport

Anbefalte innlegg

Skal ut imorgen å kjøpe kamera. Tanken var et Canon EOS 35OD, men gidder ikke å legge i så mye penger i kamera enda..

Kamera skal brukes til hobby fotografering-hest

- være rask med bilder, helst med blits også

- ta bra/gode bilder i fart-viktig, og helst gode i mørket

- mulighet til filming

- ca. 3.000,-

Takk :thumbup:

Noen av disse ?:

Canon Digital IXUS 65

Canon Digital IXUS 55

Canon IXUS 800 IS

FujiFilm FinePix F30 (dette var annbefalt i digitalkamerar i den prisklasen)

Endret av SabinaEgeli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jo ikke jeg helt hva slags hester det er du har tenkt å fotografere (altså i hvilke situasjoner).

Men for min egen del er det jeg savner hos min lille Ixus 500 bedre mulighet til å zoome. Med dyr kan man ofte ikke gå så nærme som man skulle ønske.

Er hesten på banen eller ute på beite så kan det hende du må stå et stykke unna.

Derfor syns jeg PMnormal hadde et godt forslag.

En evt annen mulighet er jo også Canon sitt Powershot S3 IS kamera, det er i samme klasse som det PMnormal linker til.

Endret av Coppernica
Lenke til kommentar
Nå vet jo ikke jeg helt hva slags hester det er du har tenkt å fotografere (altså i hvilke situasjoner).

Men for min egen del er det jeg savner hos min lille Ixus 500 bedre mulighet til å zoome. Med dyr kan man ofte ikke gå så nærme som man skulle ønske.

Er hesten på banen eller ute på beite så kan det hende du må stå et stykke unna.

Derfor syns jeg PMnormal hadde et godt forslag.

En evt annen mulighet er jo også Canon sitt Powershot S3 IS kamera, det er i samme klasse som det PMnormal linker til.

6476977[/snapback]

Hehe, hesten min er veldig INNPÅSLITEN-vanskelig idet hele tatt å få tatt bilder av!

Men ellers så er det mest ute og stallbilder, greit med et kamera som kan zoome også igrunn!

Lenke til kommentar
Hva med en mellomting mellom 350D og de andre, til den prisen du antyder

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=60287

6475109[/snapback]

Er dette et godt kamera til bruk av dyr-fart? Hva tilbehør trenger jeg til dette kamera?

Takk for hjelpen forestten :)

Litt raks i avtrekeren der.. På linken du linket til, er det ikke inkl. alt man trenger?

Endret av SabinaEgeli
Lenke til kommentar
Et er komplett pakke, ja. Det som er kjekt med det kameraet er at det har anstendig ytelse på iso 800, som gir deg større mulighet til å fryse bevegelser.

6478014[/snapback]

OKey :D

Hvilken av det og Canon sitt Powershot S3 IS er best?

Var det sånn at det du linket til er så å si nesten likt di jeg ramset opp?

Beklager mass, men skal ut å kjøpe nå :dribble:

Lenke til kommentar

Nei, et er både større og har bedre optikk enn de du linket til. De større kameraene er også stort sett hurtigere.

Powershot S3 IS er kanskje enda bedre, jeg vet ikke. Det er nyere, og har blitt godt mottatt av pressen, og de fleste brukerene. Det er også dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...