norpheus Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Heisann, satte meg ned foran maskina i sta, starta opp som vanlig, men når jeg kom in i windows hadde jeg verken tilgang til "run" (ikke via win+r heller), shutdown eller regedit (det er de jeg har testa hittil). Det er kun jeg som bruker maskinen min og jeg har tilgang til alt via administrator kontoen. Jeg sjekket at jeg fortsatt var medlem av administrator gruppen, noe jeg var. Jeg opprettet så en test konto og gjorde den medlem av administrator gruppen. På den nye test kontoen hadde jeg tilgang til alt. Noen som vet hvorfor jeg plutselig ikke har administrativ tilgang med min opprinnelige konto, men har full tilgang med en nyopprettet konto? btw, kjører win2k Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Vel, virus er kjent for å deaktivere tilgang til regedit. Men det kan vel være andre grunner og. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Nå har jeg scanna gjennom for virus og adaware, ingen virus eller spyware på maskinen. Noen som vet hvordan jeg kan få igjen mine administrative rettigheter uten å måtte lage en ny bruker? Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Nå har jeg scanna gjennom for virus og adaware, ingen virus eller spyware på maskinen. Noen som vet hvordan jeg kan få igjen mine administrative rettigheter uten å måtte lage en ny bruker? 6477509[/snapback] Kan du ikke bare lage en ny bruker, admin bruker, som du fjerner admin tilgangen på din gamle bruker med, for så å legge til igjen. Om windows bare er ute å kjører, burde det få ting i riktig rettning igjen. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Fikk det til! Jeg gjorde følgende: 1. logga inn med administrator 2. satte meg ned foran laptopen (winxp) 3. kopierte over ntuser.dat fra den aktuelle brukeren 4. loada dette inn i regedit 5. redigerte bort alt av policies under software\micosoft\windows\current version\policies 6. unloada fila 7. kopierte over til win2k maskinen 8. logget av administrator på win2k maskinen og logget inn med min vanlige bruker igjen 9. alt oppe som det var før det hele startet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå