Gå til innhold

fawlty tower verdens beste tv-serie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Majoren er jo en skikkelig godbit da. Snakker bare dritt og svarer helt absurde svar på spørsmål som ikke engang ble stilt til han. ^^

Men jo, Fawlty Towers er genialt. For meg er det nok bare Black Books og monty Python's Flying Circus som kan måle seg når det kjelder sit-com. Britisk sit-com er evig mye bedre enn amerkansk sit-com. EoS.

Lenke til kommentar
Det beste med serien er jo at alt egentlig er helt normalt for et hotell bortsett fra Basil som er den som lager situasjonene helt alene.

Basil er forresten basert på en ekte hotellbestyrer.

6478930[/snapback]

John Cleese har visst baset serien på et ekte hotel ja. De andre i Monty Python gjengen orket ikke være der og dro samme dagen som de kom, mens Cleese ble fasinert av den vanvittig dårlig servicen og den uhøffelige verten og ble oppholdet ut, noe som igjen resulterte i denne fantastisk serien!

Lenke til kommentar

Bare se på ekstramaterialet til serien, der får dere hele historien om hvordan Fawlty Towers ble til, hvilke steder og personer som har inspirert serien, osv. :)

JohndoeMAKT: Nei, Flying Circus er vel kanskje ikke sit-com. Feiet over litt for mye der. Poenget er at Flying Circus er genialt. :)

Forøvrig elsker jeg også Black Adder. Glemte bare å nevne den, da jeg ikke har serien i samlingen min for tiden. Syntes dog noe manglet da jeg nevnte de to. Black Adder er genial medisin også, ja. :love:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Helt overkonge serie.. John Cleese er bare helt utrolig bra!! Bare kroppspråket og mimikken hans er til å le seg i hjel av...

F.eks ep6 med tyskerne:

1: Når han er på sykehuset, og på vei ut av rommet til kona. Da han treffer på han neger-legen og skvetter bakover. Så forteller legen han at "It's a quite painful operation", og han sier til seg selv "Quite painful" og gnir seg i hendene... Haha...

2: Når han begynner å plage og krangle med tyskerne om krigen.. Så sier han ene tyskern "you started it" (it=krangelen), og Basil svarer "No I didn't - You invaded Polen", før han starter hitler-marsjen... :!: :!:

Lenke til kommentar

Denne serien er bare enda et bevis på at britene er mye morsommere enn amerikanerne. Fawlty Tower er en genial serie, i likhet med Young Ones, Blackadder og Monty Pythons Flying Circus. De to sistnevnte har jeg på DVD, og da blir vel neste steg å skaffe seg Fawlty Tower også :) John Cleese er genial og bidrar veldig til at denne serien er som den er.

Meget synd at det bare er 12 episoder.

Lenke til kommentar

Posten skal selge boksen for 159kr, 179kr eller 199kr mener jeg. :)

Xersess, slik er det med britisk humor. Det er kvalitet, men aldri kvantitet. ironisk nok kan mange av disse britiske seriene ha bedre kvantitet uten at det går utover kvalitet... Hvis noen skjønner hva jeg mener, da. :p

Men igjen, jeg tror jeg vet hvorfor det ikke ble mer enn to sesonger, selv om at serien var en hylende suksess (noe som ikke er ubegrunnet). I første sesong var jo Cleese og Connie Booth gift, men de ble skilt før/under innspillingen av sesong 2. Jeg kan se for meg at det er litt vanskelig å jobbe sammen og lage en serie når personen man jobber sammen med er eks-en.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Har faktisk reagert på det selv, Hotell i Særklasse er en av FÅ oversatte titler som faktisk er bra på norsk :)

Unnskyld meg, jeg må hoppe i tusenårsfalken og slåss litt med den lette sabelen min...

Edit: Forresten, jeg mener platekompaniet har Fawlty Towers på tilbud til 199 temmelig ofte. Jeg så den i hvertfall for noen uker siden.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

noen som har ein meining om ka som er den beste episoden av den geniale serien?

eg synes det er litt vanskelig, for det er så mange som er bra, men denne falske lord melbury episoden, og da hotellet har besøk av 2 phsykologer er kule! :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
noen som har ein meining om ka som er den beste episoden av den geniale serien?

eg synes det er litt vanskelig, for det er så mange som er bra, men denne falske lord melbury episoden, og da hotellet har besøk av 2 phsykologer er kule! :w00t:

6524232[/snapback]

Har ikke noen favorittepisode, det avhenger helt av sinnstemningen.

Hvis jeg skal si min mening om beste serier, heller jeg sterkt mot Blackadder. Dette fordi den har mere dybdehumor.

For de som liker humoren i Fawlty Towers, og Blackadder vil jeg anbefale: The return of the pink panther, the revenge of the pink panther og pink panther strikes again. Rett og slett geniale ... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...