Gå til innhold

Prøver igjen;) Kritikk på layout

Anbefalte innlegg

1. Jeg har prøvd å lage veldig stilrent layout som laster fort.

2. Har ikke fikset menyen til det hele, kan gjerne få kommentarer hvordan jeg bør utføre dette, men om det ikke er noen protester om størrelse(bredde, lengde), så vil jeg utvikle denne bedre med css.

3. Ønsker kommentar på logo i venstre hjørnet, og om denne holder mål.

4. Ønsker kommentar på header og hvordan jeg kan sprite opp denne, og det grå feltet ovenfor, og hvilke effekt som ville vært bra her, eller om jeg burde fjerne den, gjøre den smalere. etc. Kan få kommentar på border som går vertikalt nedover, og ellers fargevalg. Og gjerne si noe om det er åpenlyse pixel feil(tenker på symmetri)

5. Ønsker ikke kommentar på typografi, (plassering av skrift) men gjerne font bruk.

6. Gjerne si noe om tekstboksene, tenker på å ha dotted(CSS), finner ikke dotted borders i photoshop.

7. Kan gjerne få sarkastiske innlegg av George Bush, de er alltid noe å smile over.

8. Si om det er boss eller ikke.

Tilslutt, Web-Skolen.com er kun for personlig utfordring, har ikke tenkt å publisere dette som pro tutorial greier. Så det trengs ikke kommenteres.

Takker for tilbakemelding. Tjohey og hey!

http://stud.aitel.hist.no/~anderhol/side.png

Ja jeg kan se at skriften er blurry, men drit i det. Står bare tull der foreløpig. Så det fikses jo med html/css

Link er klar, jeg tenker bare ikke så langt

Ser også at det er noe rart med border på meny "knappene" men det fikses også i css, med bare å ha border oppe og nede.

http://stud.aitel.hist.no/~anderhol/side1.png

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217

Veldig mye bedre enn sist skromt! Synes at fargene Mørk-Grå og oransje ble veldig kult og passende til en slik side. Hvis du bare får en matchende bakgrunds farge så begynner du å få til noe.

Lenke til kommentar

Takker for innspill. Ja hvit blir vel voldsom overgang, Hva tenker du om border på venstre side som går nedover, Synes ikke det var veldig pent. Samme med øverste grå som går horisontalt

Tror den vertikale linjen, ble mye bedre med sølvgrå

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Ja, det er det. Du kan kanskje endre litt på borderen til menyen. Blir litt bedre å forklare når jeg får en html/css verson.

Lenke til kommentar

Har ikke valgt noe som helst ennå;) men hvilken frisk oransje anbefaler du?

Og grå fargen grenser til svart, så der stopper det! Muahaha! Nei skjønner poenget, skal se om eg finner en lysere grå

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Er det noe å gå videre med?

Oppdatert litt

http://stud.aitel.hist.no/~anderhol/side2.png

6476476[/snapback]

Siden jeg prøver å få kritikk på mitt design, tenkte jeg at jeg kunne gi kritikk selv. Selv om jeg ikke ser på meg selv som noen designer på noe som helst måte, så kan du i hvertfall få min mening.

OBS! Jeg aner ikke hvor erfaren/gammel du er, så mulig jeg har feil forvetningsnivå her :p

Design

Header

+ Logoen i hjørnet er OK - kan bli bedre, spesielt «Web-Skolen.com» er det som skurrer litt her. Tenker da skrifttype og plassering, som jeg ikke synes passer til resten.

- Logoen oppi midten er grusom, ser utrolog rotete ut, mosaikk-inspirert? Remake!

Meny

- Her sitter jeg med en følelse av at du har skyndet deg, uten å tenke ordentlig igjennom alternativene. Dette er jo knapt noe å kommentere. Den hvite skrifta virker spinkel og vanskelig å lese. Rammene er ikke noe fine, litt voldsomme.

Typografi

- Bruk av flere forskjellige stiler får det til å bli litt tunglest og rotete. Skal du ikke ha overskrifter eller noe mer info? Sitter fremdeles med følelsen av hastverk dessverre, da det er lite å kommentere. Eksperimenter med linjehøyde og forskjellige skrifttyper og størrelser.

Helhet

Oppsettet fungerer helt OK (minner om frames-tiden, men...). Grå/oransje er litt sånn 1999, men du kan f.eks. kombinere med mere tomrom (whitespace) i en lys farge, så kan det fungere. De «rammene» (border) er altfor voldsomme og er med på å få hele siden til å føles «trang».

Dette er ett OK utgangspunkt, men føler at dette er noe helt uferdig, ta deg bedre tid, prøv flere alternativer og finn noe du virkelig liker. Bruk gjerne denne fargekombinasjonen (dog andre nyanser av oransj/grå passer nok bedre), ta gjerne utgangspunkt i logoen i hjørnet, og jobb videre med det designet og det vil bli bedre. Du har nå fått en del tips av meg og andre, bruk noen dager på forbedring av designet og typografien (tekst) og legg så ut en ny versjon. Gjerne med litt mer innhold, som bilder osv., så blir det enklere å forestille seg hvordan det vil bli.

Lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...