Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson Speedtouch 580 - hindre automatisk reset?

Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8745264

Har routermodemet som nevnt i emnetittel. Det funker foråvidt fint, alltid på nett og null problem, men av og til nullstilles innstillingene jeg har gjort som f.eks. oppsett av en del NAPT-entries. Jeg får lagret innstillingene til en .ini-fil, men disse nektes å loades igjen etter routeren har resatt innstillingene. Jeg begynner nå å bli drittlei av å sette opp dette gang på gang.

Har noen en løsning på hvordan denne automatiske nullstillingen kan forhindres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Finner ingen firmware-oppgradering hverken fra produsent eller ISP..

Skal i det minste teste med å dra ut kabelen mens jeg laster opp innstillinger! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Der ja for eksempel, hehe.. :whistle:

Skal teste.

EDIT: Under oppgraderingen velger jeg image-filen som inneholder ny firmware, men får "Not supported" og kan ikke gå videre.

EDIT2: Å nappe ut kabelen mens jeg laster opp konfigurasjonsfilen fungerer heller ikke: "Failed to create static NAT entry."

EDIT3: Å sette opp et script manuelt med alle nat-entries og deretter kjøre det via telnet fungerer. Litt lettere enn å sette opp alt i det ekstremt trege webgrensesnittet. Det var også en mulighet for å oppdatere firmware gjennom telnet, skal teste i morgen.. Flere forslag mottas gjerne i mellomtiden. :)

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar
Har routermodemet som nevnt i emnetittel. Det funker foråvidt fint, alltid på nett og null problem, men av og til nullstilles innstillingene jeg har gjort som f.eks. oppsett av en del NAPT-entries. Jeg får lagret innstillingene til en .ini-fil, men disse nektes å loades igjen etter routeren har resatt innstillingene. Jeg begynner nå å bli drittlei av å sette opp dette gang på gang.

Har noen en løsning på hvordan denne automatiske nullstillingen kan forhindres?

6473672[/snapback]

Tipper at du har glemt å trykke "Save all" over hovedmenyen på routeren. På min SpeedTouch 510i er det i allefall sånn at instillingene blir borte om du ikke trykker save all.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
,12/07-2006 : 19:08]Finner ingen firmware-oppgradering hverken fra produsent eller ISP..

Skal i det minste teste med å dra ut kabelen mens jeg laster opp innstillinger!  :)

6479212[/snapback]

http://www.speedtouch.net.nz/st580.htm

6479250[/snapback]

eh... vær litt forsiktig med å oppgradere til en firmware som du finner på utenlandske sider.

Det er to forskjellige standarder på ADSL i europa. Anex A og Anex B

Vi har Anex B, sammen med Tyskland og deler av Island.

Softwaren kan ta høyde for dette....

Hvis du skal oppgradere firmware så har Telefonselskapet AS en oppgradering til denne. Ta kontakt på 820 32 100 og be de sende den på mail.

Problemet som du har kan også komme av en defekt RAM-modul.

Har du garanti eller kan ta dette under Reklamasjon så ta en tur til forhandleren og han vil sende det inn til service. Sjansen er da stor for at du får en ST585i tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
,12/07-2006 : 19:08]Finner ingen firmware-oppgradering hverken fra produsent eller ISP..

Skal i det minste teste med å dra ut kabelen mens jeg laster opp innstillinger!  :)

6479212[/snapback]

http://www.speedtouch.net.nz/st580.htm

6479250[/snapback]

eh... vær litt forsiktig med å oppgradere til en firmware som du finner på utenlandske sider.

Det er to forskjellige standarder på ADSL i europa. Anex A og Anex B

Vi har Anex B, sammen med Tyskland og deler av Island.

Softwaren kan ta høyde for dette....

Hvis du skal oppgradere firmware så har Telefonselskapet AS en oppgradering til denne. Ta kontakt på 820 32 100 og be de sende den på mail.

Problemet som du har kan også komme av en defekt RAM-modul.

Har du garanti eller kan ta dette under Reklamasjon så ta en tur til forhandleren og han vil sende det inn til service. Sjansen er da stor for at du får en ST585i tilbake.

6560992[/snapback]

Da var det jo meget bra at jeg ikke har rørt den firmwaren ennå, mangel på tid kom jo nå faktisk til nytte for noe.. Skal høre med Telefonselskapet, hvis da ikke NextGenTel kan tilby det samme (min ISP). Modemet leies dessuten av NextGenTel, så hvis det er noe feil på dette modemet regner jeg med at de kan sende et nytt. Det eneste jeg er redd for da er at de sender tilbake noe annet enn Thomson Speedtouch, for eksempel et Netopia-modem. Grøøøøøhhhhhssssssss.....

EDIT: Sendte mail til NGT i går kveld ved 22-tiden, og fikk overraskende nok svar etter 4 min! Nytt modem på vei, får nå bare håpe at de faktisk sender et Speedtouch-modem, som jeg bad om.

EDIT2: 2 dager senere kom modemet på døren, denne gangen et Speedtouch 546i. Nå funker alt aldeles utmerket! Skal si NGT kundeservice har skjerpet seg..

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...