Biskus Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Når jeg starter pcen er skjermen svart. Det er akkurat som om pcen ikke starter (selv om alle viftene går rundt). Legger også merke til at lysene på det integrerte nettkortet ikke lyser. ASUS K8V SE Deluxe WDC SATA 200gb AMD 64 3k+ Lenke til kommentar
pokerm Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Ta en titt på hovedkortet ditt. Der vil du se ett batteri. Fjern batteriet forsiktig og ta en skrutrekker el. og kortslutt punktene i batteri socketen, og sett batteriet tilbake på plass. Dette vil resete biosen din og du kan entre bios ved å trykke på F2 eller.no. Der inne kan du loade setup default og save. Funker ikke dette så kan det hende at hovedkortet ditt er svidd av. Men det er ikke sikkert. Lykke til. Edit: masse skriveleif. Endret 11. juli 2006 av pokerm Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei! Er dette en ny pc? Har dette hendt over natta? Hvilken strømforsyning har du? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Har vært i raid på wow. Skal prøve nå. Ja dette hendte faktisk over natta - strømforsyning er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Her er historien: Skulle på LAN til Skien, så tok med PCen. Når jeg kom fram og skulle koble opp var skjermen svart, men CPU giftene gikk fortsatt. Det var ikke skjermkortet - fikk ingen BIOS pip eller noe. Til min lykke hadde de faktisk et hovedkort av AKKURAT samme type her som jeg kunne låne som en midlertidig løsning. Det fungerte fint - helt til nå. Når jeg skulle slå på pcen i morgest fikk jeg AKKURAT de samme symptomene som jeg fikk da jeg først kom (svart skjerm, cpu vifte går, ingen pip). Dette skjedde rett over natten. Begge hovedkortene er ASUS K8V SE Deluxe. WDC Sata harddisk 200gig Ram Corshair eller noe. ATI Radeon 8700(?) XT. AMD 64 3000+ Pcen er 2 år gammel. Det hovedkortet jeg prøvde etterpå var brukt ca 50 timer. Mitt hovedkort er brukt kanskje 5000 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå