Gå til innhold

Ang skjerm til pc/tv

Anbefalte innlegg

Hei igjen

Lurer på hva som er best til PC da den også skal brukes til TV. Noen sier LCD er best og noen Plasma. Da det skal brukes til begge deler, har tenkt til og ha litt str på denne skjermen så LCD er vel absolutt dyrest?

Må legge til at det mest skal kjøres WinMCE på denne dataen og Projektor i tillegg, Så skjermen bil til litt tv titting da det også vil skje gjennom dataen (StuePCn)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen

Lurer på hva som er best til PC da den også skal brukes til TV. Noen sier LCD er best og noen Plasma. Da det skal brukes til begge deler, har tenkt til og ha litt str på denne skjermen så LCD er vel absolutt dyrest?

Må legge til at det mest skal kjøres WinMCE på denne dataen og Projektor i tillegg, Så skjermen bil til litt tv titting da det også vil skje gjennom dataen (StuePCn)

6473602[/snapback]

Jeg hadde samme dilemma for to måneder siden og gikk for LCD istedet for plasma....

De sies at du har risiko for inbrenning av bildet på plasma ved tilkobling av eksterne enheter ved feilsignal. Ser du mye tv i dagslys og solen titter inn av og til så gå for lcd.

Er du filmentusiast og ser tv i mørket kan du trygt gå for plasma.

Lenke til kommentar
men hvordan vil det være med oppløsning? Vil en lcd TV klare det, eller må jeg prøve og finne en stor PC skjerm liksom?

6476836[/snapback]

Hei.

Hvis du kjøper en lcd tv som er hd-ready støter den høye oppløsninger. Jeg sitter selv foran en lcd tv og skriver dette. Bruker selv oppløsning på 1376x768.

I hvilken prisklasse har du tenk å kjøpe? (Et tips kan være og legge inn en post i "Hjelp til Kjøp/Salg" i forumet.

Lykke til

Lenke til kommentar

kan si det slik at den skal brukes som skjerm da jeg ikke gidder og bruke projektoren for og se nyheter og slikt liksom, og da til litt inett surfing.

Men på den skjermen du bruker for eks, blir det liksom litt utydlig der eller er det helt greit liksom...

har velt tenkt på en str på rundt 28-32 tommer eller noe i den duren ikke alt for dyrt liksom, da projektor vil være det viktigste

Lenke til kommentar

LCD-baserte TV-er har generelt sett bedre oppløsning enn plasma-baserte. Hvis du har en projektor til film og lignende synes jeg du bør velge en LCD-TV. Styrkene til plasmaskjermer er vel stort sett sortnivå og farger, og det er stort sett filmer som nyter godt av det. Skal man ha noen særlig oppløsning om man skal ha seg en plasmaskjerm må man ut med en hel del høvdinger ekstra.

Siden du også skal bruke den til TV-titting blir jo saken en annen, men likevel tror jeg en LCD-TV kanskje er bedre til ditt bruk enn en plasmaskjerm.

Har du vært og tittet litt i butikker og slikt? Sett an noen modeller kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...