Gå til innhold

Tilbudt skole, men vil bytte

sindre2

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har i fått svar på søknaden min om skoleplass og har kommet inn på førsteønsket mitt. Nå begynnner jeg å tvile om jeg likevell skal ta førsteønsket og heller ta et lavere ønske. Så da lurer jeg på hva jeg skal gjøre?

På Vigo.no kan man legge inn svar om man vil ha skoleplassen eller ikke. Hvis jeg svare nei, hva skjer da? Får jeg automatisk neste ønske på 2. inntaket?

Håper på raske svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker dere nei får dere ikke skoleplass. Det er ikke mulig å være på ventelisten til et studium / en linje som har lavere prioritet enn den man kommer inn på.

Er iallfall slik på høyere utdanning, og tror det er slik på videregående også.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekfrefte det Nostradamus sier. Du takker automatisk nei til alle linjer som har lavere prioritet enn den du fikk plass på.

Men du kan stille deg på venteliste til den andre linjen, men det er litt skummelt. Kan fort hende at du sitter igjen uten skoleplass.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet. Skulle ønske jeg satt andrevalget på første og omvendt, men jeg var heldig. Nr 1 var Flyfag og det var i et annet fylke som en seperat søknad. Så andrevalget tellte som førstevalget i mitt fylke og fikk to svar. Takket nei til andrevalg og ja til førstevalg :). Dette gjelder bare dersom det står "Ikke med i inntak" ved sidenav ønsket ditt med høyere eller lavere prioritet (altså det er seperat i en annen søknad).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...