birk88 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Kikket litt rundt på ebay, og fant dette: http://listings.ebay.com/_W0QQsocmdZListin...=&so=Show+Items Noen som har peiling hvorfor selgeren gjør dette? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 jeg kan ikke helt sette fingeren på hva som er gjort... noen har søkt etter Wristwatches på eBay og har funnet 28679 stykker... det er det som kommer opp på linken i hvertfall, alle 28679 stykkene Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Ok. Hvis uklart: Hvorfor ligger det en haug med klokker med "Buy Now" pris på 0.01$? Hva er det selgeren tjener på det, eller er det en "catch" som jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Ok. Hvis uklart: Hvorfor ligger det en haug med klokker med "Buy Now" pris på 0.01$? Hva er det selgeren tjener på det, eller er det en "catch" som jeg ikke har fått med meg? 6473559[/snapback] Selgeren har sikkert overpriset frakten Lenke til kommentar
ezkild Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Portoen er nok høyere enn den faktiske kostnaden det koster å sende pakkene. I tillegg er sikkert klokkene verdt en slikk og ingenting fra før, så med en par pund for dyr porto så tjener selger penger. Eller? Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Ser på en del av selgerene som har adresse i Hong Kong at frakten er høy, ikke sinnsykt høy men nok til at klokken ikke blir så billig når alt kommer til alt. Er vel sikkert ikke snakk om klokker med høyest kvalitet og når de kun sender 1 og 1 klokke legges vel fortjenesten inn i frakt/ekspedisjonsdelen. Hos noen selgere står det at flere auksjoner kan sendes sammen med visse rabatter på totalpris, om totalpris er med eller uten frakt er uvisst. Samme greia er det på QXL hvor flere av de store selgerene har altfor høye ekspedisjon og porto satser i forhold til de sannsynlige kostnadene. Mange lokkes av veldig god pris på "Kjøp nå" knappen og dropper å lese særlig om frakt etc. edit: Ser det er flere som har kommet frem til samme konklusjon som meg Endret 11. juli 2006 av spiderworm Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Tenkte på frakten selv, men synes ikke den var urimelig høy. men det er klart at 10 000 salg med fortjeneste på ett par-tre dollar, blir jo penger det også. Har ikke tenkt å kjøpe, men synes det er nyttig å forstå de forskjellige "mekanismene" på ebay. Lenke til kommentar
CamCorders Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Skal fortelle hvorfor mange selger varer billig på Ebay! Profesjonelle svindlere legger først ut masse skrapvarer som de selger til tapspris (lite tap vel og merke). Deretter når de har opparbeidet seg en god karakter (score) slår de til med den virkelige svindelen. F.eks. Canon 70-200mm IS USM 2.8 linse til kun 500 dollar!! For godt til å være sant? Jepp, det er akkurat det. Kunden tror han handler med en seriøs selger som har høy score og overfører pengene. Men, varen kommer aldri. En annen måte er at de får passordet til en konto som har vært inaktiv lenge. Så legger de ut en vare lik eksempelet over. Når en kunde legger inn bud, så går de inn og avbryter budet. Sender så budgiveren en mail om at de kan får kjøpe artikkelen til en X-pris. Men, du må svare på en annen e-mail, siden selgeren er i utlandet for tiden. Grunnet til at de ber deg om å kontakte deg på en annen mail er at den opprinnelige eieren av Ebay kontoen ikke skal få snusen i svindelen. Jeg har nemlig selv vært utsatt for begge disse svindlene. Så vær oppmerksom! Hvis prisen/tilbudet er for godt til å være sant - så er det som regel ikke sant! Og husk. Bytt ditt Ebay passord regelmessig.. Lykke til med budgivingen! Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Takk for svar, nordland70. Antar det er ratingen det er snakk om. Så lærdommen blir, skal man kjøpe noe dyrt på ebay, sjekk hva selgeren har solgt før (og fått god rating for). Lenke til kommentar
magio Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har fått et par pakker fra asia og dem fleste har porto for 5-10kr, så er nok frakten dem tjener mest på :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå