Gå til innhold

Norsk abb. + svensk kontantkort = mulig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Til høsten skal jeg gå folkehøgskole i Sverige, og lurer da på hvordan jeg skal løse det med mobiltelefon, for å få det billigst mulig. Å bruke mitt nåværende abbonementet (Chess knock-out) over grensa vil jo koste flesk.

Er det mulig å samtidig bruke et kontantkort? Svensk sådan..

Eller vil det beste være å gå over til en svensk operatør?

Mvh,

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg anbefale Tele2, der du har like priser i Norge og Sverige. F eks Tele2 Champion. Da betaler du 54 øre pr minutt enten du ringer fra Norge til Sverige, Norge til Norge, Sverige til Norge eller Sverige til Sverige.

Lenke til kommentar

Husk at samme pris i Norge og Sverige hos Tele2 bare gjelder ut året i første omgang!!

Forutsetninger for samme pris i Sverige og Norge:

Samme pris gjelder kun norske Tele2 mobilabonnement. Spesialnummer i Sverige (f.eks Nummeropplysningstjenester, betalingsnummer, o.l.) omfattes ikke av samme pris. Egne takster gjelder for disse teletjenestene. Internasjonale samtaler som gjennomføres av en norsk mobilkunde i Sverige prissettes i henhold til standard norske utenlandspriser. Samme pris i Sverige som i Norge gjelder tom 31.12.2006

Lenke til kommentar

Samme pris i Sverige som i Norge gjelder tom 31.12.2006

Uffda..! Har nettopp bestilt dette abbonementet. Leste selvfølgelig ikke det med liten skrift. Søren klype!

Men Tele2 Champion har uansett lavere pris på sms og minuttpris, og samme startavgift og månedsavgift (0,-) som Chess Knock-out. Så litt billigere blir det. Fram til nyttår hvertfall. :hrm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De forlenger antakeligvis den perioden. Det har de jo gjort før...

Uansett, et svensk kontantkort kan jo også være tingen. Men ha tele2 i tillegg. ellers blir det dyrt for deg å ringe hjem til familie å venner. de bor jo i utlandet da.. så med tele2 og like priser til/fra vserige/norge kan du jo ringe hjem til norske priser. mens med svensk nummer kan du ringe/ta i mot i sverige.

Hvis ikke blir det jo dyrt for svenskene å ringe deg. med kun norsk nummer blir jo du i utlandet for dem, selv om du betaler norsk pris til dem.

Lenke til kommentar

Jeg blir også i utdannings opphold i Sverige i ett år og jeg har anskaffet meg Tele 2 for dette formålet.

Men jeg er ikke bundet så jeg kan si opp og bytte som jeg selv vil.

Har hatt Telenor Kontant før så det hadde blitt dyrt og upraktisk å bruke dette i Sverige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...