juleribba Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 hei Trenger virkelig hjelp av dere nå. Har lenge slitt med å få vår bredbåndstelefoni hjemme til å fungere, både telefoni og adsl er fra tele2. Har nå konkludert med at det er krangling mellom adsl modem og telefonimodemet. Jeg bruker 3com office connect modem/router kombinert, noe som jeg tror skaper trøbbel. Skal derfor gå til inkjøp av et nytt modem som jeg kan ha først, så telefonimodemet også 3com'en til sist. bruker 3com'en til tråløst nett Trenger derfor hjelp av dere til et godt adsl modem med støtte for bredbåndstelefoni. Skal helst være litt brukervennlig også. Pris: maks 1500 håper på gode svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Har du prøvd å sette IP til IPtelefonboksen til DMZ? Kan være verd et forsøk før du gir opp. Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 skal forsøke takk for svar Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Det fungerte ikke Er altså på utkikk etter ett godt adsl modem! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Sjekket det her? http://www.tele2.no//privat/bredbandstelef...sos.cfm?id=4644 Hvis du kun har utstyr levert av Tele2, så må jo kundeservice der hjelpe deg? Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Kundeservice klarte ikke å hjelpe meg. Jeg har ikke alt utstyr levert fra tele2. Jeg er ganske data kyndig, så jeg har nok prøvd det meste Trenger bare anbefalninger til et adsl modem jeg Endret 12. juli 2006 av juleribba Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 blir litt forvirra har nå! Er det aksesspunkt jeg skal ha? er det det samme som modem? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Årsaken til at du ikke får tilbakemeldinger på modem er trolig at 'alle' bruker det de får fra ISP. EDIT: Modem og aksesspunkt har forskjellige funksjoner. Aksesspunkt er et trådløstpunkt som er tilkoblet nettverket ditt. Du kan f.eks bruke en laptop for å koble deg til aksesspunktet . Trådløsroutere har aksesspunkt innebygget. Et modem er en modulator/demodulator som oversetter toner på telefonlinjen til data. Endret 13. juli 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
sosyv Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hallo, kjøp modem av tele2 - thomson speedtouch 516i. Da funker det som det skal. Da har du dessuten produkter som supporteres fra tele2 kundeservice. Mvh Stig Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Hallo, kjøp modem av tele2 - thomson speedtouch 516i. Da funker det som det skal. Da har du dessuten produkter som supporteres fra tele2 kundeservice. Mvh Stig 6485166[/snapback] kommer til å gjøre dette ja takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå