Mr_Nils Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Jeg har nettopp kjøpt ny PC, i den anledning skal foreldrene mine arve den gamle. Problemet er at når jeg setter hardisken fra den gamle pc'en deres over i min gamle vil den ikke starte windows. Den vil ikke starte i sikker modus heller. Får en blink av blåskjerm, som forvinner så fort at jeg ikke rekker å lese. Den er ferdig satt opp med XP pro, og kofigurert etter den gamle maskinen deres. Det store spørsmåler er om jeg må installere på nytt i min gamle maskin eller bør windows finne og oppgradere til riktige drivere for hovedkort og andre komponenter? Oppgraderes fra Asus kort m. intel Celeron 700Mhz til Asus kort med intel 1600Mhz. Mvh Nils Endret 11. juli 2006 av Mr_Nils Lenke til kommentar
pokerm Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Heisann. Jeg har også prøvd dette en gang. Det gikk like ille som på din pc. Jeg måtte installe alt på nytt. Det må nok du også. Lenke til kommentar
Mr_Nils Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Takk for svar. Huff da! Begynner å bli lei av installasjon. Det blir den 3dje makinen på kort tid.. Endret 11. juli 2006 av Mr_Nils Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Ja du må nok desverre legge inn Windows på nytt. Jeg har prøvd uten selv også. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Oppgraderes fra Asus kort m. intel Celeron 700Mhz til Asus kort med intel 1600Mhz. 6473399[/snapback] Du kan prøve med repair. Dette vil ikke alltif fungere men er verdt forsøket. Huusk også at mange av driverne må bytte på grunn av annen hardware. Tryggeste er reinstallasjon (da får du somtidig ryddet opp - husk å ta backup av settinger, egne filer, mailarkiv etc etc). Lenke til kommentar
Mr_Nils Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Får nok bare bite tennene sammen å begynne. Prøvde på en repair, men de har kun en volum lisens XP (opprinnelig en jobbe hjemme PC) som ligger på harddisk. Denne ville kun installere på nytt, så jeg avsluttet til jeg får tatt backup av div settings. Mange takk for hjelpen. Mvh Nils Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå