Gå til innhold

Forumet husker ikke lenger poster som er lest

Anbefalte innlegg

Hvis jeg leser en tråd som ligger i Mine innlegg, og så lukker iexplorer, starter iexplorer på nytt, og så ser på Mine innlegg, så står det merket for nye poster i tråder selv om det ikke er noen nye poster siden sist jeg leste de. Jeg må logge meg ut og inn hver gang jeg lukker og starter iexplorer for at forumet skal registrere trådene jeg har lest. Det måtte jeg ikke før. Da funket det med "husk meg" innlogging. Er det forumet som er på tur nå, eller er det noe som har skjedd med min maskin? Det er kanskje en cookie som styrer dette...?

Edit: Omformulering :)

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som administrerer dette forumet her som kan prøve å finne feilen? Jeg har testa med en annen maskin med nyinstallert XP nå, og problemet er det samme der. Det må være forumet det er noe galt med. Er det ingen andre som har dette problemet? Veldig frustrerende når det hele tiden står at det er nye poster i tråder når det ikke er det...

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Det lagres såvidt det er meg bekjent ikke på serveren den informasjonsbæreren som styrer den funksjonen.

Denne informasjonen lagres i cookies lokalt på din maskin.

Om du opplever at forumet ikke "husker" like godt som før - bør du se på opprenskningspolicyen du har satt opp på maskinen din.

Kanskje noe sletter disse cookiesene..

Lenke til kommentar

Som sagt så er problemet akkurat det samme når jeg bruker en annen maskin som jeg nettopp har installert XP på. Har ikke stillt på noe som helst, eller installert noe som helst.

Skjønner ikke hvorfor det plutselig har blitt sånn. Det er kanskje lite sannsynlig at det er forumet som det er noe galt med siden det tydeligvis ikke er noen andre som merker noe til dette... men det er jo også litt spesielt at det skjer når jeg bruker to helt forskjellige maskiner. :dontgetit:

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Det er ikke noen innstillinger i kontrollpanelet her for cookies kanskje?

6479460[/snapback]

Ikke som jeg kan se. Jeg har uansett aldri forandret noe på foruminnstillingene...

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

6479460[/snapback]

Kan ikke ha noe med det å gjøre, for jeg skifter mellom PC hjemme med Vista m/IE, XP med Firefox, Xubuntu med Firefox og PC på jobb med IE, og det er samme uansett. Nå man lukker webleser så er alt "glemt".

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

6479460[/snapback]

Kan ikke ha noe med det å gjøre, for jeg skifter mellom PC hjemme med Vista m/IE, XP med Firefox, Xubuntu med Firefox og PC på jobb med IE, og det er samme uansett. Nå man lukker webleser så er alt "glemt".

6479677[/snapback]

Nettopp! Jeg har testet litt her nå med to forskjellige maskiner, og informasjonen om leste/uleste poster blir ikke lagret lokalt på noen av de.

Det hadde vært fint om en eller annen som har med driften av dette forumet å gjøre kunne kommet med innspill, og kanskje tok en titt på problemet...

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Det har alltid vært litt problematisk at forumet ikke husker leste poster, dog har vi heller ikke en fiks for problemet på plass enda desverre.

6486345[/snapback]

I løpet av de årene jeg har hengt på dette forumet så har det kun vært enkelte tilfeller at forumet ikke husker leste poster, og de kan jeg telle på en hånd tror jeg. Men nå er det plutselig sånn hele tiden. Det begynte for noen dager siden, og jeg syns det er litt rart at det plutselig skal bli helt ubrukelig. Forumet gjennomgår vel forandringer og oppgraderinger hele tiden, så det er vel ikke umulig at dere har gjort noe i det siste som har slått uheldig ut for noen brukere her...?

Med tanke på dette forumes størrelse og de ressurser som finnes i HW.no skulle en jo tru at man kunne klare å få opp et forum som fungerer skikkelig...

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Hva har skjedd?? Postene står jo som ulest hele tiden nå. Untatt hvis man logger ut og inn manuellt, som nevnt over her. Sånn har det ALDRI vært før, så det er tydelig at noe har skjedd nå i det siste.

Med den kompetansen som er her på forumet så bør vel dette la seg fikse rimelig greit.

Det har alltid vært litt problematisk at forumet ikke husker leste poster, dog har vi heller ikke en fiks for problemet på plass enda desverre.

6486345[/snapback]

Men syns du ikke det er rart at noen av oss aldri har merket dette før, og så får alle samme problemet på likt? Har pratet med flere som har fått dette problemet nå i det siste. Det er ikke snakk om "litt problematisk" slik som du sier her, men nå blir postene ALDRI oppdatert som lest lenger. Det går da ikke an å ha det på denne måten?

Lenke til kommentar

Det har skjedd enkelte ganger for enkelte brukere, slik har det vært lenge. For eksempel her funker det helt fint og har gjort det heller lenge, jeg får full oversikt over alle tråder hvertafall 30 dager tilbake Vi har heller ikke endret noe på det i det siste.

Men det er jo selvsagt kjedelig at det skjer så jeg må nok grave litt i koden, men jeg bare pressiserer at veldig ofte skyldes det at brukeren enten sitter og surfer på flere maskiner (dette lagres i cookies på den enkelte maskin), og dermed blir det litt "kaos", eller så har brukeren endret på innstillinger for cookies.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...