KullOs Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei! Når jeg snakker med andre i Ventrilo klager de hele tiden på at de hører seg selv når jeg snakker samtidig som dem. Jeg bruker Icemat Siberia-headsett som er koblet i et integrert lydkort (Realtek AC97 Audio). Kan noen hjelpe meg med å få ordnet problemet med ekko? På forhånd takk. Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 hei! her har du noen alternativ... 1. få deg et headsett med bedre isolerte høytalere.. 2. skru ned volumet.. 3. still ned sensiviteten på mic`n.. 4. ikke snakk samtidig som andre snakker.. :!: Lenke til kommentar
KullOs Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) hei! her har du noen alternativ... 1. få deg et headsett med bedre isolerte høytalere.. 2. skru ned volumet.. 3. still ned sensiviteten på mic`n.. 4. ikke snakk samtidig som andre snakker.. :!: 6473351[/snapback] Problemet er ikke at lyden fra headsettet er så høy at mikrofonen fanger den opp. Selv om jeg kobler ut micen, så hører de fortsatt seg selv. All lyd som blir sendt inn til ventrilo, blir også sendt ut. Men takk for forslagene! Edit: All lyd som kommer inn mens jeg selv holder inne knappen for å snakke, blir altså reflektert. Off topic: Ser ut til at de eneste trådene som blir besvart på dette forumet er tråder det allerede fins hundre helt like av. (Hint! Jeg trenger hjelp! ) Endret 11. juli 2006 av KullOs Lenke til kommentar
Omar Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Høyreklikk på lydikonet nederst i høyre hjørnet. Velg åpne volumkontroll --> Alternativer --> Egenskaper --> Innspilling --> huk kun av mic. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Har du høytalere på i bakgrunnen og bruker voice activation så blir det ekko...Slå av høytalere og ikke bruk voice aktivation men push to talk eller hva det heter isteden... Lenke til kommentar
KullOs Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Høyreklikk på lydikonet nederst i høyre hjørnet. Velg åpne volumkontroll --> Alternativer --> Egenskaper --> Innspilling --> huk kun av mic. 6475239[/snapback] Takk, skal prøve. Har ikke anledning til å sjekke om det funker før i morra. Har du høytalere på i bakgrunnen og bruker voice activation så blir det ekko...Slå av høytalere og ikke bruk voice aktivation men push to talk eller hva det heter isteden... 6475288[/snapback] Jeg har headset og jeg har aktivert push-to-talk. Headsettet lager ikke så mye lyd at det fanges opp av mikrofonen, så det er IKKE problemet. Lenke til kommentar
Omar Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Det jeg sa burde funke. Problemet er at både det som fanges opp av micen OG det som du hører i dine høytallere kommer med når du trykker på push2talk. Du kan f.eks spille musikk på winamp, og ikke engang ha koblet til micen, trykke på push2talk og folka på vt vil høre musikken. Lenke til kommentar
KullOs Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Det jeg sa burde funke. Problemet er at både det som fanges opp av micen OG det som du hører i dine høytallere kommer med når du trykker på push2talk. Du kan f.eks spille musikk på winamp, og ikke engang ha koblet til micen, trykke på push2talk og folka på vt vil høre musikken. 6477069[/snapback] Vel, det fungerte ikke. Det er fortsatt ekko for de andre Jeg har nå lagt merke til at Sound Manageren oppfatter headsettet som "Stereo Line In", og det er ikke mulig å overstyre den til at det skal være "Stereo headphones". Kanskje dette er problemet...? Andre forslag til hvordan jeg kan ta livet av ekkoet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå