Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil maks 30000

espda

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger en billig bil nummer 2 for å få minsten i barnehagen og komme meg selv på jobb.

Har ikke så mange krav til bilen annet enn at den skal ha 4 dører, plass til en barnevogn i bagasjerommet og være billig i drift. Er på ingen måte noen mekaniker så en bil med lite tull er viktig.

Har kikket på mye forskjellig, men synes det er vanskelig å bestemme seg. Legger ved noen eksempler på hva jeg vurderer.

Citroen

Audi 80

Opel Corsa

Audi 80

Toyota Corolla

På forhånd takk for tips og kommentarer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke ha gått for noen av Audi'ene. Som kremt sier så hadde den øverste Audi'en vært ett greit valg men har gått alt for langt. Som du sikker ser er den kostet på 15000 kr nylig så kan du lure på når neste utgift kommer. Tror nok att jeg ville ha tittet på Toyota'n av dem du linker til.

Lenke til kommentar

Ja, den hadde gått litt langt :hmm:

Men kan være i god stand for det, kommer an på vedlikeholdet som har vært gjort på den samt hvordan den er brukt....

Forøvrig så syns jeg Toyota`n ser håpløst gammeldags ut, det er en gammel bil som ble tegnet i 1985 hvis jeg ikke husker feil!

Lenke til kommentar
Ja, den hadde gått litt langt :hmm:

Men kan være i god stand for det, kommer an på vedlikeholdet som har vært gjort på den samt hvordan den er brukt....

Forøvrig så syns jeg Toyota`n ser håpløst gammeldags ut, det er en gammel bil som ble tegnet i 1985 hvis jeg ikke husker feil!

6473447[/snapback]

Har dere andre biltyper dere kan anbefale så kom med dem, var bare for å vise at jeg er åpen for det meste.

Kikket på Audien, den så virket godt brukt for å si det sånn. Vil vel påstå at bildene lyver litt der.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha tittet på Audi 80, men kanskje ikke en av de eksemplene du fant frem. Solgte nettopp min Audi 80 (B3 - pre-facelift), og var veldig fornøyd med den i det halvannet året den var i mitt eie. Disse har lite feil, og ikke minst - ruster så å si ingenting pga. galvanisert karroseri. Dessuten er de veldig lettkjørte. :)

Lenke til kommentar
Jeg ville ha tittet på Audi 80, men kanskje ikke en av de eksemplene du fant frem. Solgte nettopp min Audi 80 (B3 - pre-facelift), og var veldig fornøyd med den i det halvannet året den var i mitt eie. Disse har lite feil, og ikke minst - ruster så å si ingenting pga. galvanisert karroseri. Dessuten er de veldig lettkjørte. :)

6475165[/snapback]

Ja de virker greie. Greit å få en litt ok bil selv om det ikke er snakk om mye penger. Er på sørlandet i sommer og håpte å få kjøpt en bil her i sommer, men det er ikke mye til salgs:-(

Lenke til kommentar

Litt of topic men men!!

Bør det ikke være bil NR1 som frakter barnet da...

Syntes det er rart at kvinner kjører rundt i 30,000,- kr biler og frakter det kjæreste man har mens gubben kjører trygdt til jobb i sin flotte bil nr1 :hmm:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Litt of topic men men!!

Bør det ikke være bil NR1 som frakter barnet da...

Syntes det er rart at kvinner kjører rundt i 30,000,- kr biler og frakter det kjæreste man har mens gubben kjører trygdt til jobb i sin flotte bil nr1 :hmm:

6476596[/snapback]

He he, sant nok det, men det blir ikke samme som bringer og henter småen. Derfor to biler, to dyre går ikke. Artig at du antyder at jeg er kvinne forresten :D Blir nok fruen som tar godbilen, hun har lengst vei til jobb.

Men det var litt off topic også ja....

Lenke til kommentar
Hva med Renault Laguna? Har en kamerat som kjøpte en slik i går, veldig god komfort i de bilen. Stille og behagelig.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...2&pos=5&tot=488

Ellers ville jeg kanskje sett på Ford Mondeo og Volvo 460

6479143[/snapback]

Den var ikke dum, virket som en grei bil til en grei penge. Hvordan er egentlig volvo 460? De er jo rimelige, men har hørt om mange som har hatt trøbbel med dem. Samme egentlig med Mondeo. Er litt redd for å kjøpe meg for mange nye utgifter.

Lenke til kommentar

Har også hørt noen har sagt det er mye trøbbel med 460, men tror først og fremst det gjelder de første modellene. Etter 93 skal det ha blitt mye bedre. Har ikke hatt noe spesielle problemer med min den tiden jeg har hatt den. Ikke mer enn hva man må forvente på en bil. Mondeo er jeg også litt skeptisk til, men kommer vel av at en kamerat har en 1993 model som han har måtte koste på 25000 på et halvt år ca. Tror de litt senere modellene skal være ganske greie, men de blir jo litt dyrere.

Lenke til kommentar
Hei!

Har ikke så mange krav til bilen annet enn at den skal ha 4 dører, plass til en barnevogn  i bagasjerommet og være billig i drift. Er på ingen måte noen mekaniker så en bil med lite tull er viktig.

På forhånd takk for tips og kommentarer!

6473232[/snapback]

Synes ikke noen av disse egner seg spesielt godt for barnevogn. Ville sett på litt større biler, kanskje stasjonsvogn ?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3&pos=4&tot=485

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3&pos=5&tot=485

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&pos=21&tot=778

Toyota Carina er meget bra biler med høy driftsikkerhet. Mondeo kan vel ikke skilte med det samme, har problemer med girkassene, men finner du en med med ny girkasse så har du bil i mange år.

Ihverfall er det god plass i disse bilene. Audi a4 starter på 60.000 så den blir for dyr, men det er jo en fin bil om du kan gi litt mer.

Lenke til kommentar

Må da gå an å få en barnevogn inn i en Audi 80? Skal å se på en imorgen så da får vi se. Har en Opel Omega stasjonsvogn fra før, så trenger bare en ekstrabil. Får bruke Opelen når det trengs masse plass.

Endret av espda
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...