krolf Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Har lenge lekt med tanken på å bytte ut mitt gamle Lian Li PC71 til et nytt. Har vært såpass fornøyd med det gamle kabinettet, så det er ikke uten grunn at valget vil falle på Lian Li denne gangen også. Har lenge siklet på PCV2000, men er redd det kanskje kan bli litt for mye støy fra interne komponenter. Men et godt alternativ er PCV2100, det har samme oppbygning innvendig og er støydempet. Systemet skal vannkjøles på CPU i første omgang, muligens VGA etterhvert. Men siden det vil befinne seg 4 - 6 harddisker i kabinettet, vil støy fra disse bli et problem. PCV2000 kan kanskje bli problematisk med tanke på støy fra disse. Men så kan det vel også bli vanskelig å venne seg til døra på PCV2100 også da... Hvis noen har erfaring, eller mening om disse kabinettene - Så hyl ut. Setter pris på all tilbakemelding jeg kan få. Det skal forhåpentligvis være en stund til neste gang jeg bytter kabinett igjen... Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Annbefaler Lian Li PC6277B, har alt man trenger, bytta til dette fra PC70, som er det samme du har. Det er mindre med mulighet for vannkjøling. Kjører 120mm vifter rundt det hele og 6 hd'er i gummi oppheng. Pc'en bråker ikke noe spessielt,er og mulighet for å montere støyisolerende plater f.eks. Opsettet er mere stille nå en det var i pc70 kabinettet, dette skyldes nok for det meste at jeg bruker kun 120mm vifter nå. Men tro meg når jeg sier at gummioppheng til hd'er funker, kjører 2 raptor disker i raid, før i pc70 kunne jeg høre knattring og litt høyfrekvent lyd, nå er de stille. Fordelen med PC6277b ovenfor en del av andre lian li kabinetter i samme størelse er dybden, dette kabinettet er like dybt som pc70/71, noe som hjelper en del,da ikke alt som sitter i front er kloss oppå hk. Se selv i mitt kabinett-> http://img.photobucket.com/albums/v620/miracl/inside.jpg Håper dette hjelper Lenke til kommentar
krolf Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Har blant annet sett på det kabinettet du har og PCV 1000 og 1100. Men til vannkjølings oppsettet jeg har tenkt på blir det vel for lite. Ser forøvrig ganske så stillegående ut den kassa di da. Takk for tipset, tror nok jeg kommer til å gå får PCV2100. Denne er jo tross alt mer gunstig i forhold til støy enn PCV2000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå