Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

konfigurering av Nextgentels ruter

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ADSL fra Nextgentel, noen som vet om en mer praktisk måte en telnet å konfigurere ruteren på? Eller er telnet eneste mulighet?

Kabel med overgang mellom rs-232 og rj-45 følger jo heller ikke med, noen som vet om det går ann å få kjøpt den noe sted eller må man lage den selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logg på med telnet til 10.0.0.1 ,

skriv inn passord (hvis du har fått det av NGT),

skriv enable web, skriv write, skriv reboot...

Åpne IE..I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1:58080

du for opp en dialogboks hvor du skal skrive inn brukernavn/passord, der skriver du enable som brukernavn og passordet som du fikk fra NGT..

Nå kan du konfigurere med webbrowser..

[ Denne Melding var redigert av: Heia på 2001-12-11 20:12 ]

Lenke til kommentar

Har prøvd dette, men noe gikk galt, nå går det ikke lenger ann å telnet'e inn på ruteren. Web fungerer heller ikke. Tips til hva som kan ha gått galt?

Går det ann å resette ruteren på noe vis? Å bare ta ut strømmen ser ikke ut til å hjelpe.... ellers fungerer den som den skal.

Lenke til kommentar

jeg har ip 10.0.0.3 og kan konfigurere routeren via telnet...

har ikke fått brukernavn og passord fra ngt til web...

er det det samme som for telnet? da er jo det det samme for alle modem, dvs det samme som det du bruker? har du funne ut det?

[ Denne Melding var redigert av: potetball på 2001-12-12 20:19 ]

Lenke til kommentar

Det fungerte å bytte ip til 10.0.0.2, nå kan jeg konfigurere via web. Takk for alle tips!

Men nå får jeg bare litt over 400kbit/s, hadde 610 før. (Har 640/384) Har ikke rørt noen nettverksinnstillinger på pc'en. Hvorfor?

Og finnes det forøvrig en manual til ruterinnstillingene (evt cbos generelt) noe sted? Har vært hos Cisco og sett men fant ingenting.....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...