Gå til innhold

Problem med oppløsning, trenger hjelp NÅ!

Anbefalte innlegg

Har et Panasonic NV-GS280. Filmet litt med det på 720*576, og 1674 kpbs. Etter en stund, når jeg hadde prøvd meg litt fram var oppløsningen nede på 320*240, og 521 kpbs!

Noen som vet hvordan jeg får den tilbake til 720*576? Trenger svar i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Panasonic NV-GS280. Filmet litt med det på 720*576, og 1674 kpbs. Etter en stund, når jeg hadde prøvd meg litt fram var oppløsningen nede på 320*240, og 521 kpbs!

Noen som vet hvordan jeg får den tilbake til 720*576? Trenger svar i løpet av  dagen!

6471783[/snapback]

Har akkurat kjøpt det samme kameraet, men har ikke helt satt meg inn i saker og ting enda. Det burde vel være nevnt i bruksanvisninga, men det har du vel allerede sjekka?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får den tilbake til 720*576? Trenger svar i løpet av  dagen!

6471783[/snapback]

Har akkurat kjøpt det samme kameraet, men har ikke helt satt meg inn i saker og ting enda. Det burde vel være nevnt i bruksanvisninga, men det har du vel allerede sjekka?

6471817[/snapback]

Har sett i bruksanvisningen, men jeg synes den er litt klønete..!

Lenke til kommentar

For det første så hjelper det ikke at du skriver med stor fontstørrelse og sier du _må_ ha svar i løpet av dagen. De som svarer her gjør det når de føler for.

Det enkleste for deg er vel å kikke i brukerveiledningen, der vil dette helt sikkert stå forklart.

Du sier at bruksanvisningen er klønete? Har selv problemer med å tro at det blir veldig mye enklere for deg at folk på forumet her skal forklare fra hukommelsen hvordan man setter oppløsningen på kameraet.

Vil tro det ligger inne i menyen under noe slikt som Basic og Picture / Video Size eller noe lignende...

Lenke til kommentar
So lenge du tar opp på tape vil alltid oppløysninga vere den same, 720*576. Tek du opp på minnekort er det ein innstilling ein eller annan stad i menyane. Skulle ikkje vere so vanskeleg å finne...

6471990[/snapback]

Kan de ha noe med hvilket redigeringsprogram jeg brukte til å overføre filmen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, om du brukte USB til overføringa. Programmet som følgjer med nokre Panasonic-kamera kan overføre med USB i full kvalitet har eg forstått, men lurer på om det er det einaste.

For å vere sikra full kvalitet med alle program, bruk firewire.

6472350[/snapback]

Har ca samme kamera og kan gå god for det Incanus sier der. Husker jeg vridde meg ende om da jeg ikke hadde så mye peiling, på akkurat det der (brukte USB). Tydeligvis er USB2.0 standarden tregere enn Firewire?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...