Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har jeg dårlig nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Har dette hovedkortet med integrert nettverkskort:

https://www.psdata.no/ps.asp?IT=105626

Jeg har 2 pc'er, en i stua og en på "kontoret', må da strekke en nettverkskabel på ca 17meter fra 'kontoret' og til stua, men på den nye stuepc'en med det msi-hovedkortet så får jeg ikke noe nett med den kabelen på ca 17meter, hvis jeg strekker en kabel på ca 10-11meter i 'luftretning' så får jeg nett på stuepc'en.

har prøvd med den andre pc'en, på den så funker nett fint med den 17meter kabelen.

hva er det jeg gjør galt...

har installert drivere til hovedkortet og nettverkskortet. prøvd å avinstallere osv...

hjelp....

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På det hovudkorte så er netverkskort brikke fra Realtek, som i mange tilfeller ikke er noe bra.

Det skulle ikke være noe problem med en kabel på 17m, bare du har satt pluggen på slik som de skal. Det var mekreligt at den pcen skal kun få nett med en kort kabel, viss jeg var deg ville jeg testet med noen andre kabler også. Men det hjelper som regel ikke så mye med ulike driver, om du får nett med en kort kabel så skal du få det med en litt lengre også.

Men hva swtich du har koblet kablene til, det kan også være den som synder. Et alternativ er å prøve med et annet netverkskort i den pcen du har problem med. Kan anbefale CNet kort med Davicom brikke på, de koster rundt 70,-

Lenke til kommentar
Men har du koblet korrekt i henhold til< skjema da?

6472730[/snapback]

"i henhold til< skjema da?" ?

Hvilket skjema? :)

Har koblet slik jeg alltid har koblet til, og det har alltid fungert helt til jeg skulle koble til den stue-pc'en min. :)

Vil det funke hvis jeg kobler annerledes? funker jo med de 2 gamle pc'ene mine.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...