Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HomePlug/Powerline noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med disse homeplugene som man bruker til å overfører nettverk over strømnettet? Eks. denne --> Netgear 85 Mbps

Planen er å bruke dette til å streame video og musikk med en chippet xbox (1) fra en PC som står et annet sted i leiligheten.

Har testet dette med trådløst (54mbps). Erfaringen der er at musikken går greit, men det går sinnsykt tregt å åpne nye mapper hvor det ligger mye musikk. Video hakker regelmessig på trådløst.

Har også testet med vanlig 100mbps kablet nett, og det fungerer utmerket.

På spesifiksjonene til homeplugs står det 85mbps, så det skulle jo teoretisk sett holde. Men spørsmålet er om dette er 85mbps stabilt, eller om det er like variabelt som med trådløst. Noen som har erfaringer her?

Mvh

Åge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker denne; http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=62917 og jeg bruker den med IPTV og det funker fint. Uansett skal det sies at det er ikke reellt med 85Mbit/s. Jeg får 74 Mbps, men thruput'en er som med trådløst, altså vesentlig lavere. Med første generasjons HomePlug kan du ikke forvente deg thruput over 20-25Mbps. Videre bør du ikke koble enhetene til skjøtekabel, men rett i veggen. Videre svekkes signalet vesentlig om det må gjennom sikringskurser og ...uh tellere (?).

Neste generasjon kalt HomePlug 2.0 evt HomePlug AV (audio/video) er nok det mange venter på. Vil tippe de første produktene kommer til markedet rundt september.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...