Bibendum Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei, Jeg har en AMD Athlon 64 3200+ CPU som etterhvert begynner å trekke litt på åra. Har egentlig vært fornøyd med den til spill og mye annet, men i det siste så har det ofte begynt å frosse endel når jeg avslutter spill mens jeg holder på med annet. Har forøvrig 2 GB RAM og Nvidia 7800GT skjermkort. Føler liksom at det er CPUen som er den eneste flaskehalsen i systemet. Tenkte å vente til i august uansett når AMDs X2 prosessorer har falt kraftig i pris. Har litt lyst på 4200 X2... - Hva mener dere? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 men i det siste så har det ofte begynt å frosse endel når jeg avslutter spill mens jeg holder på med annet. 6471253[/snapback] Tviler på at Prosessoren begynner å bli lat sånn plutselig. Tror heller at det er windows som begynner å bli treig, så lenge det har kommet i det siste . Lar du spill gå i bakgrunnen mens du driver med noe annet? Er ikke det sløsing av ressursjer... Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Holder en knapp på at Windows begynner å bli treig ja. En CPU blir ikke treig sånn plutselig, men Windows kan. Skal vi se. Prøv å slå av noe av det som står på i msconfig. Se om det forandrer seg litt. Kan jo være at du har endel tunge programmer som kjører samtidig. Dessutten kan du jo ha Spyware/Virus på besøk. Det kan sinke maskina veit du. Hvis du ikke finner ut av det så ta å reinstaller Windows FØR du går til innkjøp av ny CPU. Du har nok av Ram og Kraftig nok skjermkort så det skal ikke være noe problem. Lykke til. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 CPUen har nok ikke skyld i at pcen går tregere. Formatér og legg inn Windows på nytt. Den cpuen er neppe noen serlig flaskehals. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Takk for innspill - jeg tror jeg venter litt med noe oppgradering av CPU. Kan nok stemme at XP er synderen her. Joda, hender titt og ofte at jeg har nedlastinger oppe sammen med spill, men spillet går glatt, problemet med frysing oppstår gjerne når jeg skal avslutte spillet. Vet ikke om jeg gidder å reinstallere nå - kjører jevnlig adaware/spybot så jeg tviler på at jeg har så mye av den spywaren på maskinen. Lenke til kommentar
Lurifax85 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Takk for innspill - jeg tror jeg venter litt med noe oppgradering av CPU. Kan nok stemme at XP er synderen her. Joda, hender titt og ofte at jeg har nedlastinger oppe sammen med spill, men spillet går glatt, problemet med frysing oppstår gjerne når jeg skal avslutte spillet. Vet ikke om jeg gidder å reinstallere nå - kjører jevnlig adaware/spybot så jeg tviler på at jeg har så mye av den spywaren på maskinen. 6475979[/snapback] Adaware og Spybot er bare to spyware programmer som tar for seg "noen" av samtlige virus/spyware som er ute på nettet. disse programmene sikkrer ikke 100 % at pcen din er fri for spyware. jeg har opplevd flere ganger at disse programmene ikke har fjernet all spyware, siden det stadig kommer fler og fler forsjellige spyware pluss at adaware og spybot ekke de som oppdaterer programmvaren sin gjevnlig. jeg ville heller gått for ett program som fungerer ordentlig. Min anbefalning : SpySweeper Den har flere virus definisjoner enn adaware og spybot til sammen, dvs at den fjerner alle virusene som adaware og spybot gjør pluss kansje 1000000 virus typer til. jeg har testet dette på flere maskiner skjer som regel det samme på alle. kjører du ad-aware og spybot først, så kjører du spy sweeper så finner spy sweeper mange spyware/trojanere extra etter at adawre og spy bot har gjort "jobben" sin. Får håpe det hjelper litt på knotingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå