AlecTBM Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 jeg forsto ikke helt denne. Jeg får lista opp hva som er i en mappe, men ikke noe anna. Litt hjelp om readdir() kunne vært fint Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 lag en egen tråd eller fortsett i din gamle, ikke overta denne her Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg har starten en ny tråd nå https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=602352 Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Mulig jeg har misforstått, men den koden som er skrevet i en tidligere post er for hvordan man lagrer inormasjonen/dyrenavnene i en txt fil? Hvordan blir det da om man skal lagre i en php-fil eller en html fil som du har på serveren du bruker og ikke på datamaskinen din? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 akkurat på samme måten? sålenge det er din egen server hvertfall, ellers er det umulig Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Kan sikkert få skrevet noe.. Vent på EDIT EDIT: <?php $side = "http://www.dinside.no/dyrenavn.php"; // Full link til denne siden $filnavn = "dyrenavn.txt"; // Navn på fila hvor navnene skal lagres $feil = false; if ($navn = $_POST['navn']) { if (preg_match("/[A-Za-zæøåÆØÅ\040]/", $navn)) { $f = fopen($filnavn, "a+"); fwrite($f, $navn."\r\n"); fclose($f); } else { $feil = "Du bruke ugyldige tegn..."; } } ?> <form action="<?php echo $side ?>" method="post"> Navn: <input type="text" name="navn"> <input type="submit" value="Send inn navn"> </form> <?php if ($feil) { echo '<span style="color: red">'.$feil.'</span>'; } $file = file_get_contents($filnavn); $navn = explode("\r\n", $file); sort($navn); echo '<ul>'; foreach($navn as $n) { if ($n != "") { echo '<li>'.$n."</li>\r\n"; } } echo '</ul>'; ?> Bare putt den inn der du skal ha den Og sett $filnavn og $side sånn at den passer til siden din. Fila må også chmod'es til 777 eller noe sånt... Endret 12. juli 2006 av Judofyr Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Takk, takk Men se her: http://www.leadyshjemmeside.com/Test_side/...vn/dyrenavn.php Hva er feilen her, og hvordan kan jeg fikse den? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Kan ikke se noen feil jeg.... Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: Unable to access dyrenavn.txt in /usr/home/web/wno134643/Test_side/Dyrenavn/dyrenavn.php on line 28 Warning: file_get_contents(dyrenavn.txt) [function.file-get-contents]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/web/wno134643/Test_side/Dyrenavn/dyrenavn.php on line 28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå