Gå til innhold

Sende inn navn som lagrer seg automatisk

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen ;)

Okey, her er saken; På siden min så skal jeg ha en side som heter dyrenavn. Dvs at brukere og gjesten kan finne dyrenavn, men det er så stress å legge inn nye navn hele tiden som folk sender inn til meg.

Jeg lurer derfor på om noen kan lage eller vet om en plass hvor jeg kan finne en kode som gjør at brukere og gjester kan sende inn et dyrenavn som lagrer seg automatisk i databasen og på siden.

Jeg holder på å lese webprogrammering i php nå, men jeg er ikke erfaren nok til å lage noe selv enda, så jeg setter stor pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med følgende kode blir et dyrenavn lagt til på bunnen av filen "dyrenavn.txt" (opprett den!).

$navn="nytt navn";
$f=fopen("dyrenavn.txt","a");
fwrite($f,$navn);
fclose($f);

Det er mulig du må endre linje tre til

fwrite($f,"$navn\n"); eller fwrite($f,"$navn/n");

for at navnene skal komme på hver sin linje.

Hvis du trenger mer hjelp, bare spør!

Degeim

Lenke til kommentar

men hvis du vil bruke en sånn tekst fil.

Kan du printe ut hele koden så du forklarte nå.

forsto det ikke helt.

PS.

på den andre så fikk jeg opp 3 feilmelfinger om at fopen og alle de fikk Permission denied

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

nei men lurer på det samme.

vitsen med å starte en ny tråd om å spørre om hvorfor en ting i en annen tråd ikke funka?

EDIT:

her er de 3 feilmeldingene:

Warning: fopen(data.txt): failed to open stream: Permission denied in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/xmltest/start.php on line 29

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/xmltest/start.php on line 30

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/xmltest/start.php on line 31

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Du CHMODDER i et FTP-program.

Jo, det skjer automatisk hvis du skriver kode for det, men for å endre ett og ett dyrenavn må du som sagt enten skrive kode, eller bruke et FTP-program. Derfor nevnte jeg at vha file() kan du få en array, og dermed enkelt redigere ett dyrenavn.

Degeim

Lenke til kommentar

du kunne tatt det videre i den forrige tråden.

Du kan chmodde en fil enten i en ftp klient eller med php:

chmod('file.txt', 0777);

// eller hvis du skal chmodde alle filer i en mappe:
$dir = 'folder/';
$scandir = scandir($dir);

for($i = 0; $i < count($scandir); $i++)
   chmod($dir . $scandir[$i], 0777);

noe sånt... utestet

Lenke til kommentar

Hmm, der fikk jeg opp en feilmelding til:

Warning: chmod(): Operation not permitted in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/xmltest/start.php on line 28

EDIT:

Jeg prøvde å bruke den for mappa, den funka, men det kom opp en feilmeilding om scandir:

Fatal error: Call to undefined function: scandir() in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/xmltest/start.php on line 29

Denne funka jo ellers da

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...