Gå til innhold

Merkelig problem.. DVDrom Lesing

Anbefalte innlegg

Nå skal vi se..

Jeg har et lite problem med DVD-rom'en min, tror jeg, er ikke helt sikker på hvor problemet ligger, men dvd-romen er involvert i allefall..

Hver gang jeg skal drive med aktiv lesning av en cd i dvd-romen blir maskina sirup ( i mangel av et bedre ord ). Den blir veldig treg, musepila mi hakker avgårde, når jeg spiller mp3'er så blir det hakk og skurring hele veien.

Dette skjer bare når jeg skal installere noe fra cd'en eller rippe en cd.. Det er ganske irriterende. Det var nemlig ikke slik før

Jeg fikk problemet etter en installasjon av Battlefield 1942, under installen merka jeg at jeg fikk det problemet. Før kunne jeg rippe en CD uten problemer, og etter installen så gikk det ikke så bra for å si det mildt.

Siden dette har jeg hatt en formatering og en ny install av Windows XP Home, så jeg begynner å lure på om det er et Hardware problem..

Jeg har hørt om kopibeskytta cd'er som ødelegger mac-rom'er, men jeg vet ikke helt om det skal gå ann å ødelegge en dvd-rom med en cd..

DVD-rom'en min er en Samsung..

Maskin spec's kan dere se i signaturen..

Jeg syns bare det er et ganske merkelig problem og vet ikke helt hvordan jeg skal få fiksa det (om det i det hele tatt går ann å fikse)

Så er det noen her ute som vet om mulige årsaker eller løsninger så ville de være velkomne ;)

På Forhånd Takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

Blodhemn skrev (2002-10-19 15:28):

DVDromen tror jeg... om Sekundær IDE er den det står IDE2 på HK'et og enhet 0 er master.. (har bare 1 drive på den kabelen..)

Jeg satt den til å være DMA hvis tilgjengelig, men overføringsmodus står fremdeles PIO

Ja var ikke det eg tenkte på, Men om du bruker ide kabelen som er 40 eller 80 leder på dvd. Når du har sett at du har rette kabel på dvd spilleren så sletter du den du har problemer med, Så restarter du windows. Det kan hjelpe deg.
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente, men jeg avinstallerte den sekundære IDE kanalen og restarta..

Det var rett kanal, windows fant igjen DVD stasjonen og installerte driverne for IDE kanalen på nytt..

Men overføringsmodus er fremdeles PIO og problemet er fremdeles tilstede..

Lenke til kommentar
Quote:

Blodhemn skrev (2002-10-20 01:33):

Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente, men jeg avinstallerte den sekundære IDE kanalen og restarta..

Det var rett kanal, windows fant igjen DVD stasjonen og installerte driverne for IDE kanalen på nytt..

Men overføringsmodus er fremdeles PIO og problemet er fremdeles tilstede..

Det var det eg mente det du har gjort, Men vilken ide kabel bruker du. Har du prøvd med ata33 40 leders ide kabel, Eller er det ata66/100/133 80 leders kabel du bruker?
Lenke til kommentar

Jeg kjører nyeste VIA drivere 4in1..

Jeg har oppdatert WinXP'en min med det meste utenom SP1 som jeg heller ikke har tenkt å legge inn..

Og jeg er ikke sikker på DVD-romen min støtter eller ikke.. trodde det var fullstendig kompatibelt nesten uansett jeg..

Mer info om DVD-romen kan du se her, vet ikke helt hva jeg skal lete etter siden jeg ikke vet så særlig mye om dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...