Gå til innhold

Stasjonær pc til bilde- og videoredigering

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en rimelig pc som skal brukes til bilde og videoredigering.

Her snakker vi enkel redigering.

Har funnet et tilbud hos Dell med 19 tommers flat som ser ut til å gi grei valuta for pengene.

Bør jeg oppgradere skjermkort eller vil dette fungere greit? Evt vet noen om bedre tilbud i omtrent samme prisklasse. Jeg vil ha en ferdig sammenskruddmaskin.

Edit feil link.

Endret av kimare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ingen som har synspunkter?

6476090[/snapback]

Hei,

PC'en er bra nok spesifisert for både bilde- og videoredigering, men du trenger nok mer harddisk. Hvis du skulle ønske å utvide PC'en senere, er ikke Dell noe godt valg, det er både litt vanskelig og litt (relativt sett) dyrt.

Vet ikke hvor mye video du skal ha, men å overføre f.eks. 1 time miniDV til harddisk tar ca. 16gb. Når det gjelder videoredigering generelt, så er det en fordel med 2 harddisker, 1 til å lese fra og 1 til å skrive til (når man har redigert og skal konvertere til "ny" video).

Skjermkort spiller ikke noe særlig rolle hvis du ikke skal spille, men kan ofte være greit å kunne ha video ut for å se "preview" av video på en TV.

Selv ba jeg noen nettbutikker gi meg tilbud basert på ca. de spesifikasjoner som jeg ga dem, og så få dem til til å skru den sammen (koster et par hundre kroner ekstra).

Lenke til kommentar

Den er helt kurant til videoredigering.

Som sagt, lite plass. Og ram var det ikke mye av til videoredigering. Oppgrader til 2 gb så blir det andre boller..

Det tror jeg faktisk du kan gjøre. Konfigurer selv, skal det stå.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...