Aunis Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Jeg har en AMD Athlon 64 3000+ prosessor i min Amitech laptop.. Men nå jeg kjører programmet CPU-Z så ser jeg at maskinen kun går på 800mhz, den kommer opp på 1800mhz, men SVÆRT sjelden!! Så den er noe enormt treg, sammenlign den med en 386 med Windows 95.. Begynner å bli rimelig frustrert over denne maskinen nå, den burde takle å kjøre excel samtidig med explorer uten å begynne å bli treg.. Har lest litt rundt å sett at flere skriver om Coll'N'Quiet funksjon på hovedkortet i bios'n, men i bios'n min så kan jeg kun forandre på dato klokke, så å si.. Laster opp to bilder i fra CPU-Z, det ene med specs på hovedkort, det andre med specs på prosessor, si i fra om dere trenger mer informasjon.. Håper jeg kan få noe hjelp! MVH Aunis cpu_800.bmp mainboard_800.bmp Endret 12. juli 2006 av Aunis Lenke til kommentar
Aunis Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Fant faktisk ut av det, leste i et innlegg at man burde sjekke på strømoppsettet, på hvilken profil den sto på.. Jeg hadde laget meg en egen profil, så tenkte at det ikke hadde noe å si, men så valgte jeg profilen alltid på, å etter det så har maskinen gått på 1800mhz hele tiden! ENDELIG!! Endret 12. juli 2006 av Aunis Lenke til kommentar
Aunis Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Fant faktisk ut av det, leste i et innlegg at man burde sjekke på strømoppsettet, på hvilken profil den sto på.. Jeg hadde laget meg en egen profil, så tenkte at det ikke hadde noe å si, men så valgte jeg profilen alltid på, å etter det så har maskinen gått på 1800mhz hele tiden! ENDELIG!! 6470939[/snapback] Hmm.. Greit nok, prosessoren går i 1800mhz nå, men maskinen står å tenker noe enormt nesten hele tiden, skal ikke store oppgaven til for at den blir stående.. Så hvis den for får mange oppgaver, altså 2-3 stk, så tenker den noe helt enormt, og så kommer det en blåskjerm om dumping av fysisk minne, så restarter den. ? Men nå har jeg formatert maskinen på nytt, men nå har den gått tilbake til det problemet at den slår seg av under recovery'n..forbanna møkka pc!! Sitter på nattvakt nå, skal prøve å laste inn på nytt og følge med tempen på kjøleribba.. Noen der ute som har noen tips så er det bare å komme med de?? JEG ER ÅPENT FOR ALT!!Sitter fast nå så.. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Åpne den opp å se etter støv? Det kan faktisk virke.. Kanskje ikke det løser problemet, men det er jo vært et forsøk. Lenke til kommentar
Aunis Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Åpne den opp å se etter støv? Det kan faktisk virke.. Kanskje ikke det løser problemet, men det er jo vært et forsøk. 6481139[/snapback] Vært opp med noe av den, plukket av kjøleribbe og vifte nå, å smurte på kjølepasta eller hva det heter, så ikke ut som om det var noe der i fra før av i allefall.. Prøver å formatere å kjøre recovery nå Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Kjør Adaware, CCleaner og rens opp i registeret. Det bør hjelpe på. Lenke til kommentar
Aunis Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Kjør Adaware, CCleaner og rens opp i registeret.Det bør hjelpe på. 6481236[/snapback] Når jeg nettopp har formatert maskinen så skal vell dette være ganske clean? Lenke til kommentar
Aunis Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Det kommer også små pipe lyder i fra laptopen i ny og ne, noen ganger oftere enn andre, og de gangene de kommer oftere er det som regel like før noe galt skjer.. Det piper ikke i fra høytalerne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå