_Johan_ Skrevet 29. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2003 Hvordan slippe millitæret: #1 : Gjør det bevist dårlig på mattematikk / logikk og ord testen, prøv å få rundt 1 til 2 på de. #2 : Ta med deg briller, si at du bruker briller, og at du har + 30 og skjeve hornhinner... Ta deg av de, gjennomfør synstesten med 0 riktige. #3 : Bom på alt av fargesyn ting #4 : Ikke hør de lydene fra apperatet #5 : Når de spør deg om innteriesser, som om du er flink å gå på ski, så svarer du med "ski?, nei det har jeg spis en gang før, og det var ille". #6 : Når legen spør hvordan det går, så legger du ut om dine syke tanker. -> Her kan det lønne seg med filmkveld dagen før, alt av hitckoc, the cell, ondskapens hotell, the dentist, +++" #7 : Pass på og sov vondt dagen før, så du får svært vondt i nakken, og si at det var forige uke, da du ble måtte gå dine 200m til skolen, men en sekk som veide 10kg! #8 : Klærne du møter opp i er viktig, så prøv deg på rosa trang joggebukse, grønne støvler, og en jakke fantasien bare kan sette en stopper for. #9 : Donald plaster på fingrer og hode kan være med å påvirke en del. #10 : Når de spør hva du har lyst til å gjøre i millitæret så sier du : "Jeg vil ikke inn i militæret!, og hvis jeg må vil jeg være med i drillkorpset på den betingelsen av at lille skjørt blir tilatt" Hvis du gjør disse punktene, så har du en større sjangse enn hvis du ikke gjør de Lenke til kommentar
The President Skrevet 31. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2003 Har ikke giddi å lese hele posten, men var på sesjon på fredag og jeg slapp... Hvorfor?? Fordi: Det første var teori delen, denne fulførte jeg rett og slett ikke pga. at jeg sovnet (sov nesten ikke natt til fredag). De grønne folka likte jo ikke dette, men det driter jeg i! Man skal jo måles å veies, og her var jeg veldig treg, noe som førte til at de grønne kjefta på meg, jeg bare kjefta tilbake og gikk saaaaaaakte opp på vekta:) Legene har som regel ikke greie på så mye annet enn akkurat det de må, og her la jeg ut om mine psykiske lidelser, jeg var manisk depresiv, hadde angst, selvmordtanker og diverse annet. Samtidig som jeg "innrømte" å ha prøvd de fleste narkotiske stoffer jeg kom på der og da....... Det lønner seg å kle seg noe "sjabby" dersom man skal bruke den måten jeg brukte, babby store utvaska hengslete klær er å anbefale. Det hele ente i at jeg fikk en femtilapp til bussen hjem og de stempla meg UDYKTIG! Må si jeg var stolt av meg selv da, selv om mange mener det bare var teit og et "nederlag" og ikke bli tatt inn i militære!! Lenke til kommentar
L.. Skrevet 7. april 2003 Rapporter Del Skrevet 7. april 2003 Har ikke giddi å lese hele posten, men var på sesjon på fredag og jeg slapp... Hvorfor?? Fordi: Det første var teori delen, denne fulførte jeg rett og slett ikke pga. at jeg sovnet (sov nesten ikke natt til fredag). De grønne folka likte jo ikke dette, men det driter jeg i! Man skal jo måles å veies, og her var jeg veldig treg, noe som førte til at de grønne kjefta på meg, jeg bare kjefta tilbake og gikk saaaaaaakte opp på vekta:) Legene har som regel ikke greie på så mye annet enn akkurat det de må, og her la jeg ut om mine psykiske lidelser, jeg var manisk depresiv, hadde angst, selvmordtanker og diverse annet. Samtidig som jeg "innrømte" å ha prøvd de fleste narkotiske stoffer jeg kom på der og da....... Det lønner seg å kle seg noe "sjabby" dersom man skal bruke den måten jeg brukte, babby store utvaska hengslete klær er å anbefale. Det hele ente i at jeg fikk en femtilapp til bussen hjem og de stempla meg UDYKTIG! Må si jeg var stolt av meg selv da, selv om mange mener det bare var teit og et "nederlag" og ikke bli tatt inn i militære!! Vel vi kan vel si at nicket "The Presiden" ikke passer deg. Ville ikke hatt en president som SNEK seg unna førstetjensten sin i hvertfall. Det mener jeg da!!! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 7. april 2003 Rapporter Del Skrevet 7. april 2003 Hehe... makan til slaur Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. april 2003 Rapporter Del Skrevet 7. april 2003 Hehe... makan til slaur Er noen som har intellekt til å gjøre noe annet en militæret, deriblandt meg Lenke til kommentar
L.. Skrevet 7. april 2003 Rapporter Del Skrevet 7. april 2003 Må man følge Kongens ordre SÅ må man bare følge Kongens ordre. Jeg er i hverfall glad det er over. Jeg dimmet på fredag. Så vis det blir krig skal jeg være en av de som skal kunne forsvare norge i hele 24 timene, mens vi vente på resten av nato skal kaste fienden ut. :wink: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 8. april 2003 Rapporter Del Skrevet 8. april 2003 De eneste som har grunn til å være stolte her, er oss som fullførte førstegangstjenesten istedet for å skulke som de veike kyllingene som synes de var fryktelig lure Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. april 2003 Rapporter Del Skrevet 10. april 2003 Vel vi kan vel si at nicket "The Presiden" ikke passer deg. Ville ikke hatt en president som SNEK seg unna førstetjensten sin i hvertfall.Det mener jeg da!!! LOL! Som Dubbya, mener du? Lenke til kommentar
Optimus Skrevet 10. april 2003 Rapporter Del Skrevet 10. april 2003 Bah..har også sluppet millitæret pga "vond rygg". arbeidsbiver spurte om jeg hadde utført værneplikten og jeg svarte blankt nei og fortalte han att jeg syns det var ett bortkastet år og tok heller ett år til på høyskole . heilt greit sa han, "du er ansatt". jeg har vært på interviu på ca 20-25 it-jobber og bare 2stk spurte meg om millitæret. Lenke til kommentar
schnix Skrevet 14. april 2003 Rapporter Del Skrevet 14. april 2003 Jeg fikk spørsmål om jeg ville inn i tjeneste eller ikke på sesjonen, pga dårlig rygg... Ja sa jeg... :o nå er det ett år siden jeg dimiterte. Og jeg angrer ikke ett sekund... Og til de som klager på psykiske lidelser og dop-bruk... glem statelig ansettelse... Det dere sier blir lagret til dere er skrukketråll... Jeg vet det, fordi jeg har hatt mye kontakt med personellmapper og slikt. Det blir ikke en gang strø-jobb på vegvesenet :-? !!! Så kom dere inn i det grønne... Dere må uansett ut i krig hvis det skulle skje, og da er det greit å kunne vite hvor avtrekkeren og lademekanismen på AG-3/P-80/MP-5'n er.... - Jens Kr. (tidl. Korp. Skog (LF/VL 2 SanSkv. RHF) nå mob disp Lenke til kommentar
MRN Skrevet 20. april 2003 Rapporter Del Skrevet 20. april 2003 Jeg kom til Madla 5. januar. Totalt så dimma 60%. Noen få pga narkotika, men mange skyldte på psykologiske grunner. Inkludert et par stykker fra rommet mitt. Som en annen sa, hvis du har etablert deg med brettekanter, så kan veien ut av militæret bli lang. Det var en som strevde lenge med å få dimma. Han klarte det ikke, og søkte seg til Heimevernet. Med det resultaet at han reiste siste uke av rekrutten. Ganske bortkasta, spør du meg. På innrykksrunden, så fikk jeg snakke med en psykolog. Før det, så sa jeg til legedama at jeg egentlig ikke hadde lyst til å være her, pga en nokså syk mor som jeg har. Så jeg la ut om en historie. Så gikk hun på bakrimmet og konsulterte med noen andre leger, så fikk jeg lov til å snakke med en psykolog. Hun gikk inn, sa det jeg hadde fortalt. Så gikk jeg inn og sa igjen det jeg hadde fortalt til legedama. Psykologen kom fram til at jeg hadde en sterk psyke. I hans notater så står det at jeg virker "uanfektet". Enkel forklaring på det. Jeg har gått igjennom den samtalen mange ganger før jeg fortalte den. Men, siden jeg hadde en "psykologisk historie" (jeg visste ikke at jeg hadde), så kunne jeg komme tilbake om jeg følte at jeg ikke kunne klare rekrutten. Jeg kom aldri tilbake. Det var veldig forvirrende å velge tjenstested og -stilling. Så jeg søkte meg til å bli vaktsoldat på Sola / Gardermoen / Sørreisa. Men jeg sa samtidig at stedet var viktigere enn stilling. Det endte med at jeg ble Luftops på Jåttå, Stavanger. Det er jeg sjeleglad over! Jeg tror jeg vet hvorfor også. Det er fordi jeg tok Win XP-kurs på Voksenopplæringa under rekrutten. Og sa at jeg hadde PC som hobby. Jeg tror det har noe med at jeg kom hit. Mange føler at det er meningsløs tid etter rekrutten. Og jeg vet om allerede 6 stk fra troppen min som fullførte rekrutten, men som dimma etter de kom i tjeneste. Dette er min 6. uke i tjeneste etter rekrutten. Pluss tre uker fri som jeg hadde i påvente av en sikkerhetsklarering. Dette er året 110. dag, så jeg har 259 dager igjen i tjenestegjøringa mi Jeg føler ikke at det jeg gjør er helt bortkasta. Ikke enda. Jeg er "ung" enda. Og Playstation 2 er fortsatt en ny og ukjent dings for meg For å lese mer om meg og mine opplevelse på Madla, les denne tråden. (Ikke hw.no-forum) Les gjerne de andre sidene også. For tiden 4 sider. Både mor og far har ledd godt av historiene mine. Og flere IRC-venner også. (Mine RL-venner har ikke Internett. Skjønn den som kan) Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 20. april 2003 Rapporter Del Skrevet 20. april 2003 Rundt 1997 ble det publisert en undersøkelse som viste at militærnektere som hadde vært på sesjon før de nektet hadde en klart høyere score på de teoretiske prøvene enn de som valgte å utføre vanlig tjeneste. Forstå det den som kan (for meg er det soleklart ) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 20. april 2003 Rapporter Del Skrevet 20. april 2003 Er i førstegangs tjeneste nå jeg, sitter på kjeller i it-avdelingen Rekrutten var jo ikke så ille det heller da.. 5 uker med litt løping i skogen er da ikke så ille da (+ å herpe pc'r med AG3/MP5/12.7 er jo litt morro det oxo ) Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 Vel, i går fikk jeg brev om at jeg var blitt erkjent "Tjenestedyktig" Søren og.. Dette var etter 6mnd utsettelse og besøk hos psykolog. For de av dere som har lest hele denne tråden ser dere hvor mye jeg har gjort for å unngå dette, menmen... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 Har ikke giddi å lese hele posten, men var på sesjon på fredag og jeg slapp... Hvorfor?? Fordi: Det første var teori delen, denne fulførte jeg rett og slett ikke pga. at jeg sovnet (sov nesten ikke natt til fredag). De grønne folka likte jo ikke dette, men det driter jeg i! Man skal jo måles å veies, og her var jeg veldig treg, noe som førte til at de grønne kjefta på meg, jeg bare kjefta tilbake og gikk saaaaaaakte opp på vekta:) Legene har som regel ikke greie på så mye annet enn akkurat det de må, og her la jeg ut om mine psykiske lidelser, jeg var manisk depresiv, hadde angst, selvmordtanker og diverse annet. Samtidig som jeg "innrømte" å ha prøvd de fleste narkotiske stoffer jeg kom på der og da....... Det lønner seg å kle seg noe "sjabby" dersom man skal bruke den måten jeg brukte, babby store utvaska hengslete klær er å anbefale. Det hele ente i at jeg fikk en femtilapp til bussen hjem og de stempla meg UDYKTIG! Må si jeg var stolt av meg selv da, selv om mange mener det bare var teit og et "nederlag" og ikke bli tatt inn i militære!! Ikke så jevli lurt egentlig. Arbeidsgivere kan spørre om du har gjennomført førstegangstjenesten. Du må altså vise fram den boka du fikk. Der står du at du er udyktig. Noe som forsåvidt er greit, men det står også hvorfor du er udyktig. I mitt tilfelle så blei jeg udyktig fordi jeg hører dårlig (foh real!). Men når arbeidsgivern ser at du har kroniske sjukdommer, selvmordstanker og god knows.. ikke bra å juge på sesjonen. Si nå heller som det er, at du har null interesse av å være i militæret. Da vil ikke de ha deg heller Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 Altså, det er ikke slik at du bare kan si at du ikke har interesse av å gå i militæret, så slipper du. Dere som sier det der kan ikke vite hva dere snakker om. Gjelder iallefall sesjonsfolka i Bergen.. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 13. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg kommer ikke til å gå inn i militæret. Har vært på sesjon og blitt meldt tjenestedyktig, men jeg er imot krigføring, så derfor kommer jeg nok til å måtte ta samfunnstjeneste. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 13. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ditche fårshen jeg.... Tok 12 måneder på Helgelandsmoen jeg, (ved hønefoss) Startet rekrutt tjenesten der og etter 3-4 uker så fikk jeg spørsmål om jeg hadde lyst å bli driftsassistent på datanettverket i leiren. Yupp, sure sa jeg. Etter en oppstilling så gikk jeg til driftsenteret og pratet med sjefene der og de ville ha meg, så slapp nord norge på den måten, men hadde dratt nordpå også om det var dit de ville ha meg. Null problem. I allefall så va de 12 månedene i forsvaret en utrolig artig og lærerik tid. Grei mat, artig tjeneste, morsomme og greie folk. Og til alle dere som tror at alle befal slenger dritt og pusher deg rundt omkring og alt det der, så er det ikke sant. Klart noen få drittsekker er det, men de gangene det skjer så er det under artige realistiske øvelser, opptaksprøve uken til befal skole eller spesial enheter som skal pushes til det ekstreme. Men 99% av befalet er er nesten som gutta boys selv. Har ikke angret ett sekund på at jeg tok militæret og oppfordrer andre til å ta sjansen også. Dere kommer nok til å få det gøy. Merk at de første dagene er det nok endel venting, grunnet å få ut klær og utstyr og slikt og masse tropper/folk som skal ha alt sammen. Men dette blir morro folkens! Så ikke ditch grønne klær fordi at man tror at det blir et helvete, er bedre å kaste seg ut i deg å ha det gøy IMHO. Gled dere. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 13. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2003 utrolig mangen måter det er for å unngå militæret. Jeg slapp siden jeg har medfødt hjertefeil. Noe som resulterer til at hovedpulsåra mi blir mindre og mindre for hvert år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå