Gå til innhold

Hvordan unngå førstegangstjenesten ??

Rob3rt

Anbefalte innlegg

Herregud gutter, ta dere en kjapp runde i forsvaret, det er ikke så ille.

Hvor lang tid varer førstegangstjenesten nå for tiden ? 6 måneder ?

Dere har godt av å komme dere bort fra mamma i noen måneder, og dere har godt av å ligge nærstridsvakt i en "snyskavvel" i indre troms i 30 minusgrader.

Man lærer seg å sette pris på de rette tingene, og for dere som røyker så er det fin trening til det blir total forbud på alle utesteder (LES: stå i hatestilling å røyke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er personlig motstander av førstegangstjenesten. Men du kan ikkje vere motstander av førstegangstjenesten uten å ha vært i førstegangstjenesten spør du meg...

Var personlig inne i 6 måneder.

Hadde/har migrene - funka ikkje..

Fikk 2 på to hørselsprøver....men var den eneste i den gjengen som fikk 2 på to hørselsprøver som ikkje dimma...eg blei derimot sendt på en elektronisk hørselstest.( forøvrig med 39 i feber).. og fikk 3....ka gir du meg.. :thumbdown:

Blei derimot faktisk nesten dimma pga skuldrene mine...som visstnok var noke av det stivaste og verste legen hadde sett.....men gikk akkurat igjennom der og gitt..

Blei derimot dimma pga dårlig legearbeid....legen gjorde ikkje jobben sin...eg blei forbanna på han...og han dimma meg...og det kom veldig overraskande.. som julekvelden på kjerringa? :D

Lenke til kommentar

som en eller annen sa tiligere i tråden, ( 2002) man kan skyte med glock og ag i militæret. Glocken, kan man skyte med for 4500 så mye man vill. ag3 kan man vel også kjøpe hvis man har et godt forhold med russerne. (de selger plomba ak på en nettside da, med uplomba deler, så man kan i praksis skaffe seg en rifle og en glock) men er vel en anelse billigere og gjøre det i militæret...

jeg trur ikke jeg kommer inn i militæret pga alergi, reflux, og dårlig syn.

Endret av ZeeTa
Lenke til kommentar
Tiden min i marinen Var nøyaktig 1 år. Og ikke mer å si om det.  :realmad:

Var selv i infanteriet i indre troms, Skjold ! i 11 måneder, og jeg unner alle surkete mammagutter like lang tid der !

EDIT:

Hvem drar vel inn i militæret for å skyte ? Har skutt raketter til over 100k pr stk, men det gav meg ingenting !

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar
Tiden min i marinen Var nøyaktig 1 år. Og ikke mer å si om det.  :realmad:

Var selv i infanteriet i indre troms, Skjold ! i 11 måneder, og jeg unner alle surkete mammagutter like lang tid der !

EDIT:

Hvem drar vel inn i militæret for å skyte ? Har skutt raketter til over 100k pr stk, men det gav meg ingenting !

hehe, så du vil ha alle inn fordi du var inne? hehe

Personlig er jeg for folkeforsvaret og førstegangstjenesten, men kommer muligens til å nekte når den tid kommer (utsatt i ett år), fordi jeg er imot at Norge skal sende militært personell for å kjempe i imperialistiske kriger.

Lenke til kommentar

har ikke orka å lese hele tråden, men poster alike vell.

2 ord: sukkersyke og insulin (evt. nevn novolett, novorapid, insulatard og HBA1C) :D

de tar konsekvent ikke inn folk med sukkersyke (det var slik jeg slapp unna).

Når jeg var på sesjon for 2 uker siden, hadde de en "lege" på over 60... kanskje opp mot 70 der. Tviler ikke på hans erfaring, men alikevell.

Jeg slapp jo såklart lett unna fordi jeg hadde legeattester på alt mulig rart. Men en kompis som var der også, slapp unna med å nevne opp navnet på asthma medisinene han brukte. Jeg har også asthma (i tilegg til mye annet :D), men han slapp å vise legeattest! Han er derimot ellers i fysisk god nok form til å takle førstegangstjenesten med glans i følge min mening. Så det skal ikke være noe problem å slippe unna! :D En annen ting du kan prøve er å score dårligst mulig på teori-testen.

En annen kamerat av meg fikk denne uken et brev om at han ble "fjernet" fra førstegangstjenesten grunnet økonomiske grunner (ikke hans økonomi, men forsvaret!! :D) Nå skal det jo kanskje legges til at han har lurt seg unna førstegangstjenesten i 4 år elns, men whatever! :D

Men ikke misforstå meg! Hadde jeg hatt helse til det, hadde jeg definitift gått inn i forsvaret. Ikke minst i førstegangstjeneste, og kanskje enda lengre. Har inntrykk av at de fleste på min alder i dag kunne trengt litt disiplin! :D

Kamerater jeg har som går førstegangstjeneste nå, snakker også om at det er veldig sosialt og trivelig, såfremt du kan takle de fysiske utfordringene!

uansett: lykke til! :D

Lenke til kommentar

Om du ikkje har vore inne til førsteganstjeneste, så kan du rett og slett ikkje vite ka det går i.

Er nå *mye* du kan vite om førstegangstjenesten selv om du ikke har avtjent den!

Antar du har uttalt deg litt om kommunisme uten å faktisk ha levd i et kommunistisk land ;)

Ja, jo, poeng der....men kor masse klokare blir en av å vere inne i tjenesten sjøl. En veit meir sant? Det var mitt poeng... :D

Lenke til kommentar

a`propo politikk....

som enkelte prøver å si her:

skal du vær en smart politiker, så join fienden og kjør dens løp en stund, så du rår oversikt over fordeler og ulemper dette Fører meg seg og TA DETTE VIREDE MED DEG I LIVET.

Lenke til kommentar

Kan vel si at jeg absolut var for førstgangstjeneste før jeg hadde vært inne. Såg frem til å løpe litt i skogen osv (komme litt bort fra byen og ut i en veldig aktiv natur). Rekruten på 8 uker var jo i den grad ganske grei med utmarsjer og sånt. Men hva skjer etter det nr vi skal videre til andre deler av landet? Jo flesteparten blir sent til helt håpløse ting. Adminastrive ting. Kjøre posten. Være brannmann i bardufoss (meg ja), noen vaktsoldater osv. Ca. 20 (av 400/500) fikk komme inn i som Hundefører. Eneste grenen av de aktuelle hvor du fikk gjøre det du egentlig er i militæret for.

Nei. Mye bedre å snultre seg unna enn å sitte i en stol i 11 til 12 måneder :thumbdown:

Lenke til kommentar

Er i indre Troms for tiden, tjenestegjør som MP. Vil bare fortelle at jeg fortsatt synes dette har vært en bra ting for meg. Selv om å stå opp klokken 0630 og ikke kunne være inne når det er virkelig guffent ute(35 minus f. eks) ikke alltid er like morro(eller morro i det hele tatt for den saks skyld), så har dette hittil vært en positiv opplevelse for meg.

Det med å gjøre det dårlig på sesjon, ta dop før du skal inn, nekte alt mulig osv er bare teit, da ender du opp med å løfte paller på et åndsforlatt sted i et år.

Nå er det jo store reformer i forsvaret, så det blir ikke lenger slik at du kommer til en avdeling og skal du bli befal, så må du ha søkt på forhånd. Flere vil bli dimmitert og fra å være rustet til å kunne utstyre 240000 soldater ved krig, så har forsvaret siktet mot å bruke ressursene på de som faktisk er der nå. Spesial avd som kan operere i utlandet vil bli fremtiden.

Lenke til kommentar

Det med å gjøre det dårlig på sesjon, ta dop før du skal inn, nekte alt mulig osv er bare teit, da ender du opp med å løfte paller på et åndsforlatt sted i et år.

Neida, ikke hvis du er militærnekter. :w00t:

De andre variantene kan av og til få uønskede konsekvenser senere. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...