darkness| Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Meget mulig du ikke få innkallelse da. Det hender at de ikke kaller inn på nytt. Ville ikke følt meg for trygg uansett. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 Fikk nettopp sesjonsinnkallelse... argh... må finne på noe lurt å si nå! Noen nye forslag? Skal lese gjennom tråden snart... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Det er lett å slippe unna på grunn av nedsatt hørsel... en kamerat rakk ikke opp hånden når han hørte lyse toner på venstre øre... han slapp. Men selvfølgelig må du ikke late som om du er helt døv, og så må det være et system. Alle lyse toner på det ene øret er bra.. kjør den. Endret 20. februar 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 20. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2004 - Si at du har migrene - hvis du veit hva du snakker om er det ingen som kan finne ut om det er sant eller ikke. Bankers. - Noen kamerater av meg sa de røyka hasj, noe som forsåvidt var sant, og de slapp unna. Det beste er forsåvidt å si du er pasifist og heller ta siviltjeneste. Mange jeg kjenner har fått mye positivt ut av dette, dekking av leilighet, klestillegg på 100 kr dagen elsn. Pluss at du kan finne jobb selv. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Vær som meg +Med andre ord, skad nakken din, ha en dårlig hofte og i det hele tatt ikke helt stabil Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Fikk nettopp sesjonsinnkallelse... argh... må finne på noe lurt å si nå! Noen nye forslag? Skal lese gjennom tråden snart... Velkommen i klubben Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) I dag kan man unngå førstegangstjeneste ved hvilken som helst grunn, klag til presten/psyologen om du har drapstanker/depresjoner osv så slipper man. Når jeg var rekrutt, var den en som ville dimme så mye at han banket opp en på troppen etter en bytur! Dette var helt uprovosert, men syke mannen ville bare dimme, og det gjorde han to dager etter episoden. I dag kan man dimme lett som ingenting, vi var 1200 stk når vi begynte rekrutten og var under 700 når vi var ferdig! Lett som bare det, personlig har jeg tjenestegjort i 4 år for Konge og fedreland(men kan gi råd til de som ikke vil) Edit; man trenger ikke å gå så langt som jeg nevner her for å dimme, man dimmer over en lav sko i dagens samfunn så det trenger man ikke å være redd for! Hvis man virkelig ikke vil gjennomføre førstegangstjenestenen det ikke noe problem å slippe! Endret 21. februar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
L.. Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Tips nr en. Bli kompis med en som du vet røyker hasj. Dra eventuelt til haugesund ol. Det holder med å si at du henger i miljøer der de bruker hasj ol. Eller vær passiv hasj røyker før du havner på madla. Der står det noen narko hunder klar til å lukte deg ut av militæret. Ikke minst la bagen din lukte litt hasj. Så lenge du ikke har hasj ol med deg. kan de ikke si noe som helst. De har ikke bevis på at DU røykte. Så lenge du kan ha vært passiv røyker. Hvordan skal du vite hva dine kompiser røyker da?? Omtrent som å holde en tom ølflaske i bilen som noen har druket opp. Du er ikke mer skyldig av den grunn. De må bevise at du har druket\røykt. PS. Hasj skal vist kunne ligge i blodet opp til 2 uker har jeg hørt. Dette er derimot ikke noe oppfordring til å starte å røyke hasj. Det er rett og slett for dumt. PASSIV funker i mengder. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 De av dere som vil ha et stort stempel med TJENESTEUDYKTIG i vernepliktsboken fordi dere lurte dere unna med allaskens pisspreik får bare gjøre det. Forsvaret har rett og slett ikke bruk for umotiverte slasker. Det har heller ikke andre arbeidsgivere. De får et inntrykk av dere, når de spør om verneplikt er utført, og du svarer "tjenesteudyktig"... Hilsen ubåt befal Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Blir deres problem det når dem forsøker å søke på jobb som krever fullført tjeneste ser ikke helt problemet med et år++ der men Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 De av dere som vil ha et stort stempel med TJENESTEUDYKTIG i vernepliktsboken fordi dere lurte dere unna med allaskens pisspreik får bare gjøre det. Forsvaret har rett og slett ikke bruk for umotiverte slasker. Det har heller ikke andre arbeidsgivere. De får et inntrykk av dere, når de spør om verneplikt er utført, og du svarer "tjenesteudyktig"... Hilsen ubåt befal Enig i at stempelet tjenesteudyktig må være kjipt å ha på seg. Jeg er imidlertid ikke enig i at det er noen som helst sammenheng mellom det å løpe rundt i en skog og lære å ta menneskeliv og det arbeidet som utføres på en "normal" arbeidsplass. Det er annet enn mangel på motivasjon som kan gjøre at folk vil unngå militærtjeneste; ønske om å begynne studier, ideologi, etc. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 eh, ønsker du studier får du jo utsettelse. edit: er nå lærling og slipper hvertfall til jeg er ferdig med det. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg har planer om Siviltjenste, og det kan vel ikke en arbeidgiver klage på i senere tid? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Enig i at stempelet tjenesteudyktig må være kjipt å ha på seg. Jeg er imidlertid ikke enig i at det er noen som helst sammenheng mellom det å løpe rundt i en skog og lære å ta menneskeliv og det arbeidet som utføres på en "normal" arbeidsplass. Det er annet enn mangel på motivasjon som kan gjøre at folk vil unngå militærtjeneste; ønske om å begynne studier, ideologi, etc. Er ikke mange som løper rundt i skauen og lærer ta menneskeliv under _hele_ tjenesten.. det er noen få uker på rekruttskolen man gjør det. Hele det militære systemet har behov for å bli driftet og vedlikeholdt. Der kommer menige inn. Mange får faktisk en "normal" jobb som ellers i samfunnet. Man har sjef som på en vanlig arbeidsplass man må forholde seg til. Respekterer at du ikke vill lære å ta menneskeliv.. men da bør man ta siviltjeneste og ikke lure seg unna ansvar som en haug slaurer gjør. Min mening er at vi ikke lever i en drømmeverden hvor alle er snille og greie.. Hvis den grufulle dagen kommer, at det bryter ut krig, så er det en fordel at man vet grunnleggende ting som hvordan man behandler et våpen, hvordan det miliære systemet fungerer, farer og tiltak ved ABC våpen osv. Hvis du er pasifist og absolutt må ha et annet menneske til å redde rumpa di i en krig, så får det heller bli slik. Ønsket å begynne med studier jeg også før førstegangstjenesten. Men jeg gjennomførte den for så begynne studere. Hadde vært flau måtte jeg fortalt at jeg var tjenesteudyktig på et jobbintervju. De lurer selvsagt på hvorfor. Ingen arbeidsgiver som finner noe positivt i at man dimmet på grunnlag av psykisk eller "enorme" smerter i rygg.. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 21. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg har fullfør mitt for landet. Slik at det er sagt. Men jeg er ikke enig om hvordan millitæret livet blir fullført. Hver om en mann burde kunne kjenne til det å ligge noen uker i skauen og leve i usle forhold. Jeg vil heller si at alle mann har godt av 3-4 måneder med trening i krigføring ol. Blir litt tøffer da. Tiden jeg hadde på madla var det mye nødvendig, men ******* mye unødvending. Hva ****** har krigføring med å gå i takt ol. Renhold på rommene. Greit nok at mange bodde i lag og at renhold er viktig. Men det er da helt umulig å holde et nedslitt gammelt dritt hus 100% rent med noen gamle slitte kluter. Kunne ingenting om kamoflasje, holde kulde vekke ol når vi endelig havnet i felten. Kan fremdeles ikke skyte noe om vi skal i krig. Da måtte det være en svær og feit nordlæning. (Det måtte 5 stk 150kg nordlæninger til for å vinne over Bergens troppen i tautrekkingen på madla) Jeg har lært at felt liv kan være gøy. Hadde noen kule befal på haakonsvern på den måten. Livet i felten er ikke bare det å drepe andre. Det har noe med å sammarbeide med andre om et fellers mål. Det hjelper lite med 100 stk som kan skyte, når de ikke kan sammabeide om et felles mål og hjelpe hverandre. Vi er da forbi den tid vi går i kolloner for å storme fienden. Napolions tid er forbi. Og det er ikke minst lite fristende med 100kr dagen. Hva ****** kan du bruke det til da?? Etter diverse er betalt??? Du kommer hjem på perm og har råd til 5 pils og en pizza. jippi for en fest det var. Om det kommer noen for å ta norge er jeg i hvertfall litt klar. Jeg kan vaske rommet mitt og masjere. Og om fienden kommer skal jeg nekte de perm. Setter de heller opp på vaktlisten min. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 22. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2004 For de desperate er det en annen løsning. Nettavisen: Homo-juks for å slippe militæret Lat som om du er Homo!!! Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 23. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2004 Den løsningen var visst også populær her i landet for mange år siden (den gang noen brydde seg... ) Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 24. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2004 eh, ønsker du studier får du jo utsettelse. edit: er nå lærling og slipper hvertfall til jeg er ferdig med det. Man får ikke utsettelse pga studier. Plassen på skolen blir fryst til du er ferdig i militæret. Er man lærling så blir militæret utsatt til du er ferdig med lærlingetia. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 25. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2004 Tiden jeg hadde på madla var det mye nødvendig, men ******* mye unødvending. Hva ****** har krigføring med å gå i takt ol. Renhold på rommene. Den der har jeg lurt på flere ganger også. Befalet vårt sitt påskudd for perfekt sengeredning var at vi da lærte å gjøre tingene skikkelig når vi først var i felten med diverse saker og ting. Blir det krig kommer jeg nok høyst sannsynlig til å stelle våpenet og utstyret mitt skikkelig. Forfengelige tendenser kan jeg heller ha i fredstid når jeg skal sjekke damer. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2004 Som tidligere mobbeoffer, ble forsøkte jeg en gang på 90-tallet å ta selvmord... Fortalte dette til sesjonslegen, og ble avspist med følgene komentar: "Ta på dem skjorten igjen, slike som det har vi ikke behov for i forsvaret" - Står at jeg er for mentalt ustabil i vernepliktsboka mi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå