Gå til innhold

SE k750i til en krone?

Anbefalte innlegg

hei jeg har et spørsmål angående disse telefonene til en krone.

Jeg regner med å kjøpe nokia n73 når den kommer.. men dette kan jo ta sin tid, og lurer da på om jeg skal kjøpe en telefon i mellomtiden.

Jeg har netcom youngtalk og har ikke tenkt til å bytte det ut. Når jeg da kan få SE k750i til en krone med dette abonementet må det vel være noen skjulte avgifter eller kostnader? Jeg spurte en selger om dette, og han sa at det eneste som skjer er at du binder deg til abonementet du har i et år til, og telefonen du kjøper blir bundet til netcom..

Jeg kan altså kjøpe k750i til en krone og kjøpe n73 om en måned ca uten at det skal skje noe?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil den det? Jeg plusser vel ikke på et abonement hvis jeg kjøper n73 etterpå? Synes han selgeren sa at når du kjøper deg en ny telefon binder du deg for et år. Jeg skal jo uansett ha netcom youngtalk på begge?

Lenke til kommentar

For når du kjøper telefoner så billig, må selgaren tjene inn pengar på ein måte, ellers hadde dei jo gått rett under. Når du kjøper k750i til kr 1, vil selgar tjene inn pengar ved at du må betale for abonnementet eitt år. Deretter, om du kjøper ein telefon til på same måte, binder du deg for nye 12 månadar (i tillegg). Dette er fordi dei må ha garantert inntekt, ellers kunne dei ikkje hatt slike avtalar.

Lenke til kommentar

Nå har jo du allerede dette abn, og det passer sikkert ditt forbruk godt. Da er kanskje ikke bindingen noe til straff, men sjansen er høy for at det kommer et betraktlig billigere abn, som f.eks muligjør ringing over W-lan (for N73 har vel denne muligheten?)

Vel, det store vil det uansett ikke koste deg, kontra å kjøpe betraktlige dyrere ikke-subsiderte telefoner. ;)

Men ta meg til eksempel. Kjøpte K700i til 1,- med Telenor Fri 20. Sitter å venter på at bindingen går ut, slik at jeg kan gå over til Telio, som med mitt forbruk, bare koster oppringsavgift nesten. Men jeg kan selfølgelig bare betale ut restende måneder, og bytte nå.

Lenke til kommentar
hei jeg har et spørsmål angående disse telefonene til en krone.

Jeg regner med å kjøpe nokia n73 når den kommer.. men dette kan jo ta sin tid, og lurer da på om jeg skal kjøpe en telefon i mellomtiden.

Jeg har netcom youngtalk og har ikke tenkt til å bytte det ut. Når jeg da kan få SE k750i til en krone med dette abonementet må det vel være noen skjulte avgifter eller kostnader? Jeg spurte en selger om dette, og han sa at det eneste som skjer er at du binder deg til abonementet du har i et år til, og telefonen du kjøper blir bundet til netcom..

Jeg kan altså kjøpe k750i til en krone og kjøpe n73 om en måned ca uten at det skal skje noe?

På forhånd takk:)

6470757[/snapback]

Du kan trygt kjøpe deg K750 uten at det kommer noen ekstra kostnader. Men husk at du kun får subsidiert en telefon i året. Det vil si at du må betale full pris for den neste telefonen. Når det er sagt er subsidieringen på K750 per i dag hele 300 kr over andre telefoner hos NetCom så du får jo mest igjen for pengene ved å kjøpe denne.

Lenke til kommentar

Subsidert vil si at Netcom "sponser" telefonen. Den blir billigere mot at du må holde deg til Netcom. Som TheScirocco forklarer, så kan du ikke kjøpe 2 slike billige og subsiderte telefoner i året. Så med mindre du venter ett år etter at du har kjøpt k750, så må du betale fullpris for n73.

Og ja, velkommen til forumet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...