Espen Holm Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Ble fasinert av MS Photo Story og hvorledes man kunne 'lage film' av .jpg bilder, men av ulike årsaker får jeg ikke installert programmet på min egen maskin. Noen som kjenner gratis alternativer? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Setje ein serie av bilete saman til ei filmfil, som ved timelapse-fotografering? JPGVideo er eit alternativ. Om du meiner å lage eit slideshow med musikk kan du gjere det i eit videoredigeringsprogram, som Windows Movie Maker. Det ligg på startmenyen under Programmer --> Tilbehør. Edit: Eg veit ikkje korleis PhotoStory er, og dermed ikkje korleis desse er i forhold. Endret 11. juli 2006 av incanus Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Det lille jeg har sett av Photo Story: Det kan lage 'slideshows' der man på en måte beveger seg gjennom bildet, dvs zoomer og forlytter vinkelen bildet ses fra. I tillegg til ulike overgangseffekter og at man kan legge på musikk. Det er også flere innlagte ferdige alternativer for dette, slik at drt du gjør egentlig bare er å plukke ut de bildene du vil lage 'film' av, så ordner Photo Story resten. resultatet kan så variere avh. av om du velger ulike effekter. Det virket kjempeenkelt. Synes det var ganske artig! Skal se om no eav det du beskriver gjør jobben! Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Ble fasinert av MS Photo Story og hvorledes man kunne 'lage film' av .jpg bilder, men av ulike årsaker får jeg ikke installert programmet på min egen maskin.Noen som kjenner gratis alternativer? 6470645[/snapback] Picasa fra Google kan gjøre dette - tar riktignok lang tid å genrerere, men vel verdt et forsøk Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) JPGVideo kan du berre gløyme. Det lager berre ei filmfil der kvart bilete er ei frame (video er gjerne 25 frames per sekund). Ikkje det du er ute etter, med andre ord. Movie Maker kan gjere litt av det PhotoStory kan, men ikkje automatisk trur eg. Du må leggje bileta på tidslinja sjølv, endre lengd og leggje til overgangar og tekst manuelt. Kan vere eg tek feil, men eg trur ikkje det er mogelegheit for å zoome inn og flytte rundt på bilete. Det var visst dårlege alternativ eg kom med... Endret 11. juli 2006 av incanus Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 JPEGVideo var ikke det jeg så etter, nei. PICASA var det jeg lette etter, men det ser ikke ut til at jeg kan legge på lyd ? I tillegg må det plug-ins til på noen av formatene, men det var absolutt et bra alternativ! Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Etetr å ha forsøkt meg litt i går med Picasa, så synes jeg det jeg så av Photo Story nok var vesentlig bedre. Jeg fant heller ingen mulighet for å legg på lyd. Noen andre forslag til tilsvarende programmer? Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Fikk tilslutt installert Photo Story 3! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå