mkro Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Jeg kjøpte i helgen en maskin i deler fra Mamoz. Hovedkortet jeg bestemte meg for var et Sapphire ATI Xpress 200 (Socket 939). Det er sikkert finfint (Pga manglende internett hjemme er ikke installasjon plankekjøring), men én ting jeg har lagt merke til er at USB-portene har spenning selv når maskinen er slått av. Er dette normalt på moderne hovedkort? Det er lenge siden jeg har rørt en moderne PC. Det er irriterende å måtte trekke ut bl.a. USB-HD for å hindre den i å spinne hele natta. Kan slike featuers normalt kobles ut? Bør jeg returnere kortet? Endret 11. juli 2006 av mkro Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Mulig det kan være behov for det hvis man har USB tastatur og power knapp på tastaturet. Sjekk BIOS power innstillinger, mulig det kan slåes av der. Lenke til kommentar
mkro Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Ja, så igjennom BIOS-menyene, men fant ingen slik mulighet. Dokumentasjonen til hovedkortet er også sparsom. Men er det vanlig at det er spenning på USB-portene når maskinen er av på nyere hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå