bo1e Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Noen som vet om Whitebox kommer til å komme med noe nytt snart? Syns det er veldig lenge siden de har fornyet sortimentet sitt. Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 At folk fortsatt kjøper maskiner på en så useriøs aktør som Whitebox er ganske uforståelig for meg... Jeg har aldri opplevd så elendig kundeservice som de har. De har et NGT nivå på sin kundeservice... Billige priser har de, men når en laptop må 4 ganger i retur på 1 år er det noe feil... STYR UNNA WHITEBOX! Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Har kjøpt pc hos whitebox før, kamerat har kjøpt pc fra whitebox for ikke så lenge siden. Min opplevelse av kundeservice der var strålende, samme har min kamerat opplevd. Og null problem med maskinene. Når det gjelder NGT så har jeg vært kunde der siden 2000, både adsl og adsl2+, har flere linjer, har flyttet linjer osv. Nok en gang, strålende fornøyd, aldri vært problematisk, alltid fått ordnet det jeg har trengt å få ordne. Kø på kundeservice har ikke NGT patent på, selv om noen ser ut til å tro det. Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Ja da har vel dere vært heldige. Den andre jeg kjenner som har handlet derifra er også meget misfornøyd med kundeservicen... Men kan være vi var uheldige å handlet hos de til feil tid... Uansett jeg har gått over til å handle fra Dell. Da vet jeg hva jeg får og når man får 51% rabatt så er prisen langt lavere enn hos WhiteBox. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 bo1e: At du og kameraten din ikke har hatt problemer med maskinene er flott, og samtidig årsaken til at du fortsatt er positivt innstilt til dem. Det er når maskinen ikke funker at du får "whitebox-opplevelsen". Og... hvor lang leveringstid hadde dere på laptopene deres? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg hadde under en ukes leveringstid. Er en del år siden jeg kjøpte pc derfra. Kameraten min hadde ikke spesielt lang levering heller. Men de hadde ikke maskinen han bestilte så han fikk en dyrere modell til samme pris. Jeg er på leit etter laptop, derfor jeg spør om whitebox. Jeg kikker på alle leverandørene etter laptoppen som dekker mine behov og ønsker. Har kikket hos dell, men finner ikke akkurat det jeg vil ha desverre. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Tai'Dai 51 prosent rabatt av hvilket utgangspunkt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg har også kun positive erfaringer med whitebox, men utifra hva alle andre sier og hva jeg har hørt har jeg en litt ekkel følelse i magen om det skulle skje noe med den, selv om den har vært meget solid og aldri har hatt problemer med den. Fikk en god pris på den også. Jeg skjønner ikke hvorfor leveringstid på 2-3 uker er noe stort problem når f.eks dell bruker ofte 3-4 uker etter hva jeg har lest. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Tai'Dai 51 prosent rabatt av hvilket utgangspunkt? 6472606[/snapback] Dette lurer jeg og på... Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Det jeg synes er litt fascinerende med hele Whitebox-hypen er at maskinene deres faktisk ikke er spesielt billige. Selvsagt er de i den rimelige delen av skalaen, men en skal ikke lete mye for å finne minst like gode tilbud andre steder, og da hos aktører som går for å være mer seriøse. Det er ikke vanskelig å få en maskin til å se billig ut når du stripper den for alt som er standard på andre maskiner. Og forøvrig; bare det å konsekvent oppgi priser uten mva gir meg frysninger. Men positivt er det forøvrig at en slik kan spesifisere maskinen slik nøyaktig slik en vil, en trenger ikke betale for DVDbrenner eller XP om en ikke trenger det. Olav Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Det jeg synes er litt fascinerende med hele Whitebox-hypen er at maskinene deres faktisk ikke er spesielt billige. Selvsagt er de i den rimelige delen av skalaen, men en skal ikke lete mye for å finne minst like gode tilbud andre steder, og da hos aktører som går for å være mer seriøse. Det er ikke vanskelig å få en maskin til å se billig ut når du stripper den for alt som er standard på andre maskiner. Og forøvrig; bare det å konsekvent oppgi priser uten mva gir meg frysninger. Men positivt er det forøvrig at en slik kan spesifisere maskinen slik nøyaktig slik en vil, en trenger ikke betale for DVDbrenner eller XP om en ikke trenger det. Olav 6473903[/snapback] Jeg lette lenge etter et bedre tilbud, jeg spurte her på forumet om det fantes bedre tilbud, jeg fant ingen bedre tilbud enn det fra whitebox. Så man skal lete litt mere enn bare litt. Så på siden deres nå og akkurat slik det er nå er det lett å finne bedre tilbud, men slik er det ikke alltid. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Det jeg synes er litt fascinerende med hele Whitebox-hypen er at maskinene deres faktisk ikke er spesielt billige. Selvsagt er de i den rimelige delen av skalaen, men en skal ikke lete mye for å finne minst like gode tilbud andre steder, og da hos aktører som går for å være mer seriøse. Det er ikke vanskelig å få en maskin til å se billig ut når du stripper den for alt som er standard på andre maskiner. Og forøvrig; bare det å konsekvent oppgi priser uten mva gir meg frysninger. Men positivt er det forøvrig at en slik kan spesifisere maskinen slik nøyaktig slik en vil, en trenger ikke betale for DVDbrenner eller XP om en ikke trenger det. Olav 6473903[/snapback] Jeg lette lenge etter et bedre tilbud, jeg spurte her på forumet om det fantes bedre tilbud, jeg fant ingen bedre tilbud enn det fra whitebox. Så man skal lete litt mere enn bare litt. Så på siden deres nå og akkurat slik det er nå er det lett å finne bedre tilbud, men slik er det ikke alltid. 6474158[/snapback] Fra august i fjor til mai i år har jeg vært med på å kjøpe 4 maskiner. Hver gang har jeg funnet til dels svært mye bedre tilbud andre steder. Det kan selvsagt være en uke her og et par uker der, der markedet ikke er slik. Hovedpoenget mitt står likevel; det er ingen gode grunner til å handle der og billigstempelet deres er svært overvurdert. Jeg hadde glatt handlet der selv (krysset fingrene og håpet på det beste) om prisene hadde vært vesentlig billigere enn andre aktører. Det er de ikke, de blir tom som oftest matchet. Olav Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Det jeg synes er litt fascinerende med hele Whitebox-hypen er at maskinene deres faktisk ikke er spesielt billige. Selvsagt er de i den rimelige delen av skalaen, men en skal ikke lete mye for å finne minst like gode tilbud andre steder, og da hos aktører som går for å være mer seriøse. Det er ikke vanskelig å få en maskin til å se billig ut når du stripper den for alt som er standard på andre maskiner. Og forøvrig; bare det å konsekvent oppgi priser uten mva gir meg frysninger. Men positivt er det forøvrig at en slik kan spesifisere maskinen slik nøyaktig slik en vil, en trenger ikke betale for DVDbrenner eller XP om en ikke trenger det. Olav 6473903[/snapback] Fra august i fjor til mai i år har jeg vært med på å kjøpe 4 maskiner. Hver gang har jeg funnet til dels svært mye bedre tilbud andre steder. Det kan selvsagt være en uke her og et par uker der, der markedet ikke er slik. Hovedpoenget mitt står likevel; det er ingen gode grunner til å handle der og billigstempelet deres er svært overvurdert. Jeg hadde glatt handlet der selv (krysset fingrene og håpet på det beste) om prisene hadde vært vesentlig billigere enn andre aktører. Det er de ikke, de blir tom som oftest matchet. Olav 6474590[/snapback] Jeg var på utkikk i fjor høst/vinter og kjøpte fra dem i desember. Da var ingen andre i nærheten av å matche prisene deres. Når jeg i tillegg fikk bedre spekket maskin fordi de rotet litt så var det et uslålig tilbud. Det jeg ikke gjorde var å kjøpe en masse ekstra der som jeg fikk billigere andre steder. Ram f.eks. Det var vel først i april/ mai du kunne få tilsvarende spekket maskin for den prisen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg blir stadig overrasket over folk som er hellig overbevist om at innkjøpspris er det ENESTE viktige argumentet ved valg av bærbar PC. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Da jeg handlet og da min kamerat handlet hos whitebox var det heller ingen andre som kunne matche tilbudene. Så kan dere tro hva dere vil Jeg liker å bruke minst mulig penger når jeg handler ja. Er det rart altså? Jeg har enda ikke brent meg på denne tankegangen, men har spart mye penger.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Da jeg handlet og da min kamerat handlet hos whitebox var det heller ingen andre som kunne matche tilbudene. Så kan dere tro hva dere vil Jeg liker å bruke minst mulig penger når jeg handler ja. Er det rart altså? Jeg har enda ikke brent meg på denne tankegangen, men har spart mye penger.. 6476244[/snapback] Fin tankegang så lenge maskinen virker perfekt men hva er mer frustrende en dårlig service eller ikke service i det hele tatt da man får problemer... Den dagen man sitter med sort skjerm og sender inn maskinen "og det tar tre mnd og få den tilbake" da vil man nok tenke (jeg skulle heller brukt en tusenlapp mer og handlet et annet sted) PS-Jeg ser opp til de som tørr å handle hos Witebox (skikkelig ekstremsport) :!: Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har hatt kontakt med både support hos whitebox og nextgentel og har ingenting å si på servicen der. Kanskje det er mer brukerfeil enn kundeservicefeil? (hihi må få lov å erte litt tilbake) Til opplysning for alle som er på utkikk etter ny læppis: "Vi lanserer om kort tid en helt ny linje bærbare til verdens beste priser :-) Følg med ! Tror ikke du vil bli skuffet :-) Mvh Whitebox" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Da jeg handlet og da min kamerat handlet hos whitebox var det heller ingen andre som kunne matche tilbudene. Så kan dere tro hva dere vil Jeg liker å bruke minst mulig penger når jeg handler ja. Er det rart altså? Jeg har enda ikke brent meg på denne tankegangen, men har spart mye penger.. 6476244[/snapback] Fin tankegang så lenge maskinen virker perfekt men hva er mer frustrende en dårlig service eller ikke service i det hele tatt da man får problemer... Den dagen man sitter med sort skjerm og sender inn maskinen "og det tar tre mnd og få den tilbake" da vil man nok tenke (jeg skulle heller brukt en tusenlapp mer og handlet et annet sted) PS-Jeg ser opp til de som tørr å handle hos Witebox (skikkelig ekstremsport) :!: 6476407[/snapback] Helt enig i deg der, det er nok grunnen til at jeg sannsynligvis ikke handler hos whitebox igjen (selv om jeg ikke har noen dårlig erfaring med dem). Men det er ikke litt overdrevent at de er så håpløse da? Mulig det er en del her på forumet som er misfornøyd med dem, men er alle de pga dårlig behandling på rep. av pc eller lang/veldig lang leveringstid? Alle firma har / kan som oftest ha litt problemer i starten. Misfornøyde kunder skriker høyest, fornøyde kunder nevner ofte ingenting. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Jeg har hatt kontakt med både support hos whitebox og nextgentel og har ingenting å si på servicen der.Kanskje det er mer brukerfeil enn kundeservicefeil? (hihi må få lov å erte litt tilbake) Til opplysning for alle som er på utkikk etter ny læppis: "Vi lanserer om kort tid en helt ny linje bærbare til verdens beste priser :-) Følg med ! Tror ikke du vil bli skuffet :-) Mvh Whitebox" 6476981[/snapback] Litt OT men kan nevne to istorier fra NGT angående elendig service: bestilte NGT på hybelen min: tok 2 måneder før montør kom, griet nok, fikk stadig utsettelser, men ble fornøyd da han dukket opp. Vi skulle ha telenorlinje via NGT, problemet var at NGT hadde sagt det var deres egne linjer, montør hadde da med seg feil nøkler og kom ikke inn i sentral, han prøvde å ringe NGT, men etter 20 minutt i kø på direktelinja som montørene brukte gav han opp. En måned senere fikk vi endelig linja. Så ble ble plutselig nett-tilgangen bort da NGT hadde bygd ut egen sentral, de opplyste om at vi ikke kom til å merke at vi ble satt over til deres eget nett. Etter en måned uten nett fikk vi montør, fikk heldigvis penger igjen av NGT. Dama mi og ei vennine flyttet nylig inn i ei leilighet og bestilte bredbånd fra NGT. De sjekket når de hadde tilgang til nett (hjemme hos foreldrene til dama mi som bor et stykke unna) hvordan det lå an med bestillingen. Etter ei uke kom 4.juli opp som installasjonsdato for montør. Da de kom hjem fra jobb den 28.juni lå et brev fra montør om at de ikke hadde vært hjemme når bredbåndet skulle installeres. De dro hjem til foreldrene til dama mi og sjekket mail, den 27.juni hadde de fått mail om at montør kom dagen etter. Samtidig stod det i mailen at de skulle få 3 dagers varsel før installasjonsdato slik at det gikk an å endre. Dette ble naturlignok vanskelig når de får en mail dagen før, samt at montøren ikke hadde ringt dem slik at de hadde mulighet til å komme hjem å slippe han inn. De ringte NGT etterpå, men NGT hevdet dette var deres feil og at de måtte betale gebyr for å ikke ha vært hjemme på installasjonsdato. Jeg synes dette høres helt idiotisk ut. De sjekket status på NGT sine sider dagen etter, der står det fremdeles 4.juli. Mandag 2.juli ble det imidlertid oppdatert til 27.juni. Her hadde jo montør også blingset og ikke ringt, men NGT sendte likevell faktura f.o.m dagen montør hadde vært der på bomtur. Når linja koster 500,- i måneden og de pr dags dato ennå ikke har nett så er det ganske irriterende. Etter noen samtaler med kundeservice har de forhåpentligvis ordnet opp. I disse tilfellene vil jeg si NGT har hatt en relativt dårlig kundeservice, eller kanskje manglende kundeservice Endret 12. juli 2006 av Bamsemoms Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Japp skal ikke si deg imot der. Poenget mitt er bare at denslags har jeg selv aldri opplevd, men heller det motsatte. Og så lenge min opplevelse er positiv så har jeg ingen problem med å fortsette å være kunde. En annen ting. Hvis man blir urettferdig behandlet så er det bare til å la vær å betale. Har man retten og fornuften på sin side så ordner det seg til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå